Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Yazılı anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Türkçede sözlü anlatım türlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kompozisyon yazarken uyulması gereken kuralları sayabilir. |
PÇ-2 Türkçenin yapısal özelliklerini kavrar. Türkçeyi kullanarak etkili iletişim kurar ve araştırma, okuma ve bilgilenme yeteneklerini geliştirir. PÇ-4 Kendi alanında veya toplumsal yaşantılarda Türkçeyi etkili şekilde kullanarak kişi ve kurumlarla sözlü, yazılı olarak iletişim kurar.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sözlü anlatım, Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar, b)
Anlatım türleri, c) Anlatım bozuklukları, Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş, Makale, deneme, eleştiri,
fıkra, Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi, Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal Rapor, tutanak
Yazı türleriyle ilgili uygulamalar Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için
yapılması gerekenler b)Konuşma türleri (uygulama) Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme,
sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma Metin inceleme ve seçme yazılar. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ses, Harf, Alfabe, Yazı, Yazım
ve Dil Terimleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
2 |
Türkçenin Yazımı için Tarihten
Günümüze Kullanılan
Alfabeler ve Kullanılma
Nedenleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
3 |
Akademik Yazma Ve
Akademik Yazı Özellikleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
4 |
Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Anlatma, Soru-Cevap |
5 |
Kompozisyon Terimi, Yazılı ve
Sözlü Anlatım
1. Kompozisyonun
sözcük anlamı ve
hayatımızdaki önemi
2. Yazılı ve sözlü
anlatımda
kompozisyon
3. Dil yetisi ve yazma
becerisi nedir?
Aralarındaki ilişki
nedir?
4. Kurallı yazma ve
yaratıcı yazma nedir? |
Anlatma, Soru-Cevap |
6 |
Yazılı Anlatım Türleri
Türlerin sınıflandırılması
hakkında genel bilgi
a. Form Biçiminde/Resmi
Yazılar (Dilekçe dahil)
|
Anlatma, Soru-Cevap |
7 |
b. Öğretici Yazılar |
Anlatma, Soru-Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Yazılı Anlatım Türleri
c. Günlük Hayatla İlgili Yazılar |
Anlatma, Soru-Cevap |
10 |
ç. Edebî Yazılar |
Anlatma, Soru-Cevap |
11 |
Anlatım Bozuklukları (Sözcük
Düzeyinde)
|
Anlatma, Soru-Cevap |
12 |
Anlatım Bozuklukları (Cümle
Düzeyinde)
|
Anlatma, Soru-Cevap |
13 |
Sözlü Anlatım ve Türleri
1. Konuşma eylemi ve
iletişim
2. Sözceleme (İletişim
süreci) |
Anlatma, Soru-Cevap |
14 |
Sözlü Anlatım Türleri
1. Türler ve
sınıflandırmanın
ölçütleri hakkında
genel bilgi
2. a. Tek Kişi
Konuşmaları |
Anlatma, Soru-Cevap |
15 |
b. Topluluk Konuşmaları |
Anlatma, Soru-Cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Büyük Türkçe Sözlük, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. |
2 |
Yazım Kılavuzu, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara. |
3 |
Her Yönüyle Türk Dili-II, Muhsin Macit ve Serap Cavkaytar (Ed.), Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2018. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı, Bilgisayar |