|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ALTERNATİF ENERJİ KAYNAKLARI TEKNOLOJİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYBERK CALPBİNİCİ (a.calpbinici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mikroişlemci ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişim sürecini öğretmek. Mikrodenetleyici donanım birimlerinin görev ve çalışmasını kavratmak. Yüksek seviyeli diller ile alçak seviyeli diller arasındaki farkı kavratmak. Assembly dili ile mikrodenetleyici programlama bilgisi kazandırmak. Yüksek seviyeli dil ile temel mikrodenetleyici programlama bilgisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimini bilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Mikrodenetleyicinin donanım birimlerini bilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Mikroişlemciler ile mikrodenetleyiciler arasındaki farkları bilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | İşe uygun mikrodenetleyici seçebilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Yüksek ve alçak seviyeli dilleri ve aralarındaki farkları bilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-6 | Problemin çözümü için algoritma ve akış diyagramı oluşturabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-7 | C programlama dilini derleyici program vasıtası ile makine diline çevirir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-8 | Derlenmiş programı adım adım çalıştırabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-9 | Derlenmiş programın mantıksal hatalarını düzeltebilir (debug). |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-10 | Mikrodenetleyiciye program yükleyebilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-11 | C dilinde mikrodenetleyici ile temel giriş-çıkış işlemlerini yapabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-12 | C dilinde mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları yapabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-13 | C dilinde mikrodenetleyici ile mantıksal-aritmetiksel işlemleri yapabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-14 | Mikrodenetleyici ile 7 segment gösterge uygulamaları yapabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-15 | C dilinde mikrodenetleyici ile tuş takımı-lcd uygulamaları yapabilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-16 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilini temel düzeyde bilir. |
PÇ-18 Mikrodenetleyicileri tanır ve Mikrodenetleyici teknolojisi kullanarak gerekli devre tasarımları yapabilir.
|
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mikroişlemcili sistemler ile mikrodenetleyici sistemler arasındaki farklar, mikrodenetleyici sistemleri, programlayıcı kartları, programı makine diline çevirme, derlenmiş programı mikrodenetleyiciye yükleme, algoritmalar, akış diyagramları, mikrodenetleyici hafıza haritası, mikrodenetleyici komutları, mikrodenetleyici editör programı, mikrodenetleyici programının temel blokları, temel giriş-çıkış programları, mikrodenetleyici programını derleme, derlenmiş programı adım adım çalıştırma, mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları, mikrodenetleyici ile 7 segment gösterge devre uygulamaları, mikrodenetleyici ile tuş takımı uygulamaları, mikrodenetleyici ile lcd uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mikroişlemcilerin ve mikrodenetleyicilerin tarihi gelişimleri ve arasındaki farklar, mikrodenetleyici donanım birimleri tanımak | Anlatım, soru-sevap |
2 | Yüksek ve alçak seviyeli diller ve aralarındaki farklar, C dilinin temelleri ve C dili editör programının tanıtımı, | Anlatım, soru-sevap |
3 | Probleme çözümüne yönelik algoritma ve akış diyagramı oluşturma, C dilinde mikrodenetleyici ile temel giriş-çıkış işlemleri | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
4 | C dilinde mikrodenetleyici ile buton ve led uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
5 | C dilinde döngü oluşturma, | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
6 | C dilinde döngü oluşturma, | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
7 | C dilinde mikrodenetleyici ile mantıksal ve aritmetiksel işlemler | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | C dilinde mikrodenetleyici ile 7 segment gösterge uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
10 | C dilinde mikrodenetleyici ile kesme (interrupt) işlemleri | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
11 | C dilinde mikrodenetleyici ile tuş takımı ve lcd uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
12 | C dilinde mikrodenetleyici ile sayıcı/zamanlayıcı (counter/timer) uygulamaları. | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
13 | C dilinde mikrodenetleyici ile matrix display uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
14 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinin kullanılacağı gelişmiş özellikli mikrodenetleyici donanım birimleri | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
15 | Yüksek seviyeli mikrodenetleyici programlama dilinde mikrodenetleyici ile temel giriş-çıkış işlemleri | Anlatım, soru-cevap, grup çalışması, beceri geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çiçek, S. (2021). CCS C ile PIC Programlama. Altaş Yayıncılık. | |
2 | Akademi B. (2014). Herkes için PIC Programlama. Pusula Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon cihazı, mikrodenetleyici ile ilgili yazılım, mikrodenetleyici deney seti |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |