|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET TANÇ (atanc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRAN GÜNGÖR TANÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, farklı değerleme yönetmeleri konusunda öğrencilere detaylı bilgi vererek, şirketlerin değerinin nasıl belirlendiğinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir işletmenin finansal tablolarından ve piyasa verilerinden hareketle o işletmenin finansal durumunu analiz edebilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir işletmenin sermaye maliyetini hesaplayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Firma değerlemesinde farklı değerleme tekniklerini uygulayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Değerleme ve Değer Kavramı, Finansal Tablolar ve İşletmelerin Risk Analizleri, Firmaların Değerlerini Etkileyen Değişkenler, Değerlemede Piyasa Yaklaşımı, Değerlemede Varlık Yaklaşımı, Değerlemesi Yapılan İşletmenin Raporlarının Hazırlanması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Değerleme ve Değer Kavramı | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
2 | Finansal Tablolar ve İşletmelerin Risk Analizleri | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
3 | Firmaların Değerlerini Etkileyen Değişkenler | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
4 | Gelir Yaklaşımı-İşletmelerin Nakit Akımlarının Hesaplanması | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
5 | Gelir Yaklaşımı-İşletmelerin Nakit Akımlarının Hesaplanması 2 | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
6 | Firmaların Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyetlerinin Hesaplanması | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
7 | Firmaların Ağırlıklı Ortalama Sermaye Maliyetlerinin Hesaplanması 2 | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Değerlemede Piyasa Yaklaşımı | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
10 | Değerlemede Piyasa Yaklaşımı 2 | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
11 | Değerlemede Varlık Yaklaşımı | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
12 | Değerlemede Varlık Yaklaşımı 2 | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
13 | Değerlemesi Yapılan İşletmenin Raporlarının Hazırlanması | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
14 | Çalışılan Örneklerin Sunumu | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
15 | Çalışılan Örneklerin Sunumu | Anlatma, soru-cevap, Örnek Olay, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Aykan Üreten, Metin Kamil Ercan, Firma Değerinin Tespiti ve Yönetimi, Gazi Kitabevi, 2000, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, makale ve internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |