|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET TANÇ (atanc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRAN GÜNGÖR TANÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencilerin aşağıdaki konularda bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır: •Yüksek kaliteli bilginin dış kullanıcılar açısından önemini ve denetçinin söz konusu yüksek kaliteli bilginin sağlanmasındaki güvence rolünü açıklayabilmelidirler. •Denetim risk modelini, bir denetimin planlanması ve yürütülmesi aşamalarında çeşitli risk unsurlarının rolünü açıklayabilmelidirler. •Denetim planının nasıl hazırlandığı, denetimin nasıl gerçekleştirileceği ve iç kontrollerin denetçinin sorumlulukları ile denetim performansı üzerindeki rollerinin neler olduğu sorularına yanıt verebilmeli. •Hilenin tespit edilmesi ve raporlanmasında denetçinin sorumluluğunu açıklayabilmeli. •Bir şirketin finansal tablolarıyla ilgili özel yönetim tasdikleri için planlanacak ve gerçekleştirilecek temel denetim prosedürlerinin neler olduğu sorusuna cevap verebilmelidirler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Denetim Standartlarını uygular. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Denetçinin toplumdaki rolünü ifade edebilir. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Denetim planını hazırlayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bütünleşik denetim sürecinin aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste temel denetim ilke ve teknikleri ile denetimlerin raporlanması konuları incelenmektedir. Ayrıca etik, yasal çevre, denetim standartları ve hile konuları da ele alınmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bağımsız Denetimin Amacı ve Genel İlkeleri | Anlatım |
2 | Bağımsız Denetim Sözleşmesi | Anlatım |
3 | Bağımsız Denetim Kalitesinin Kontrolü | Anlatım |
4 | Bağımsız Denetim Çalışmasının Belgelendirilmesi | Anlatım |
5 | Finansal Tabloların Bağımsız Denetiminde Hile ve Usulsüzlükler Konusunda Bağımsız Denetçinin Sorumluluğu | Anlatım |
6 | Bağımsız Denetimin Planlanması | Anlatım |
7 | İşletmenin, Faaliyet Koşullarının ve Çevresiyle Olan İlişkilerinin Anlaşılması ve Bu Konulara İlişkin Önemli Yanlışlık Riskinin Değerlendirilmesi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bağımsız Denetimde Önemlilik | Anlatım |
10 | Bağımsız Denetim Kanıtı | Anlatım |
11 | Analitik İnceleme Teknikleri | Anlatım |
12 | Bağımsız Denetim Örneklemesi ve Diğer Seçilmiş Test Teknikleri | Anlatım |
13 | Makul Değer Hesaplamaları ve Bunlara İlişkin Kamuya Yapılan Açıklamaların Bağımsız Denetimi | Anlatım |
14 | Bağımsız Denetimde İç Denetim Çalışmalarından Yararlanılması | Anlatım |
15 | Genel Amaçlı Tam Set Finansal Tablolara İlişkin Bağımsız Denetim Raporları | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uluslararası Denetim Standartları ile uyumlu Türkiye Denetim Standartları kgk.gov.tr | |
2 | SPK, Sermaye Piyasasında Bağımsız Denetim Standartları Hakkındaki Tebliğ (Seri X, No:22) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makale ve IAASB Uluslararası Denetim Standartları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |