|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | METİN KAPLAN (mkaplan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KORHAN KARACAOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere, bilim felsefesinin temel sorunlarını öğretmek, doğa bilimleri ile sosyal bilimleri birbirinden ayıran nesne ve yöntem farklılıklarını göstermek, bilimin ve bilimselliğin ne olduğu açıklamak ve bu konudaki tartışmalardan öğrencileri haberdar etmek, bilimsel bilginin öteki bilgi türleri arasındaki yerini göstermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Felsefe ve bilim arasındaki ilişkinin farkına varabilir. |
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilimsel bilginin niteliğini kavrayabilir. |
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Felsefiyi kendi bilimsel alanına uygulayabilir/ilişkilendirebilir. |
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Felsefe ve bilim ilişkisini farklı boyutlarda analiz edebilir. |
PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Felsefe ve bilim ilişkisi, Bilim felsefesinin temel problemleri, Bilgi Felsefesi ve Bilim Felsefesi, Pozitivizm ve anti-pozitivizm, Açıklama-anlama ikiliği, Viyana Çevresi, Bilimsellik Ölçütü Sorunu, Doğrulanabilirlik ve Yanlışlanabilirlik, Ölçüştürülmezlik Sorunu. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Felsefe kavramı ve disiplinleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Temel felsefe kavramları (önerme, argüman, tümdengelim, tümevarım iyi ve kötü argümanı, yeter ve zorunlu vb) | Anlatma Yöntemi |
3 | Bilim felsefesinin temel konuları | Anlatma Yöntemi |
4 | Bilgi Felsefesi ve Bilim Felsefesi | Anlatma Yöntemi |
5 | Bilim tarihi ve bilim felsefesi ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
6 | Bilimin tanımı ve ayırt edivi özellikleri/yönleri | |
7 | Doğa bilimleri ve sosyal bilimler ayrımı | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pozitivizm ve anti-pozitivizm | Anlatma Yöntemi |
10 | Açıklama-anlama ikiliği | Anlatma Yöntemi |
11 | Viyana Çevresi | Anlatma Yöntemi |
12 | Bilimsellik Ölçütü Sorunu | Anlatma Yöntemi |
13 | Bir bilim kriteri olarak doğrulanabilirlik | Anlatma Yöntemi |
14 | Bir bilim kriteri olarak yanlışlanabilirlik | Anlatma Yöntemi |
15 | Ölçüştürülmezlik Sorunu | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cevizci, Ahmet, Felsefe, Bursa: Sentez Yayıncılık. 2012 | |
2 | Yıldırım Cemal, Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000. | |
3 | Reichenbach, H., Bilimsel Felsefenin Doğuşu, İstanbul: Remzi Kitabevi. 2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 6 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 6 | 36 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |