|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Pazarlama teorisinin ortaya çıkışını ve teoride yer alan temel ekolleri incelemek, pazarlama kavramı bileşenlerini detaylı olarak incelemek ve konu ile ilgili teorik altyapıyı oluşturan temel makale ve kitaplar aracılığı ile detaylı olarak analiz etmek, pazarlamada modelleme ve gerçek vakaların modeller ile nasıl temsil edildiğinin anlaşılması, günümüzde kabul gören pazarlama anlayışında hakim olan güncel kavramların incelenmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler; pazarlama teorisinin oluşumu ve temel pazarlama ekollerini açıklayabileceklerdir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler; pazarlamada modelleme tekniklerini ve bu tekniklerin gerçek vakaları ne şekilde temsil ettiğini yorumlayabileceklerdir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler; farklı pazarlama teorisi ekolleri ilgili teorik altyapı hakkında detaylı bilgi verebileceklerdir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenciler; pazarlama teorisinde günümüzde ağırlıkla tartışılmakta olan konular üzerinde yorum yapabileceklerdir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-6 İşletme alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. PÇ-8 Bilgilerini güncel tutar, alanında ulusal ve uluslararası literatürü yakından takip eder, yalnızca işletme alanında değil, diğer toplumsal konularda da kendini geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pazarlama kuramı kavramı, pazarlama etkinliklerinin yönetimi ve yönetimsel yaklaşımlar, pazarlama yönelişleri ve sistem kavramı, tüketici davranışlarının rolü ve tüketici-pazarlama ilişkisi, durum analizleri, pazar bölümlemesi, pazarlama yönetişiminde ürün politikası, fiyatlandırma politika ve stratejileri, dağıtım politika ve stratejileri, tutundurma politika ve stratejileri, pazarlama planlama ve kontrolü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlamada Modelleme | Anlatım / Soru - Cevap |
2 | Pazarlama Oryantasyonu | Anlatım / Soru - Cevap |
3 | Tüketici Davranışı | Anlatım / Soru - Cevap |
4 | Tüketicilerin Karar Süreçleri | Anlatım / Soru - Cevap |
5 | Pazar Bölümlendirme | Anlatım / Soru - Cevap |
6 | Gelişen Pazarlama Karması | Anlatım / Soru - Cevap |
7 | Uluslar arası Pazarlama ve Kültür | Anlatım / Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marka Stratejisi | Anlatım / Soru - Cevap |
10 | Yeni Ürün Geliştirme Süreci | Anlatım / Soru - Cevap |
11 | Fiyatlandırma | Anlatım / Soru - Cevap |
12 | Pazarlama Kanalları | Anlatım / Soru - Cevap |
13 | İlişkisel Pazarlama | Anlatım / Soru - Cevap |
14 | Reklamcılık ve Promosyon | Anlatım / Soru - Cevap |
15 | Satış Gücü Yönetimi | Anlatım / Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tek, Ö. Baybars, Pazarlama İkeleri ve Yönetimi, İzmir. | |
2 | ALTUNIŞIK, R., VE DİĞERLERİ, MODERN PAZARLAMA, DEĞİŞİM YAYINLARI, İSTANBUL, 2006. | |
3 | İSLAMOĞLU A.Hamdi , Pazarlama Yönetimi - Stratejik ve Global Yaklaşım, 2. Baskı, Beta Yayınevi, İstanbul, 2000 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 6 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 5 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 183 |