Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD612 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD612 Adı: ÖRGÜTLER VE YÖNETİM: TÜRKİYE ÖRNEĞİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
bu dersin amacı öğrencilerin Türkiye'deki örgütler ve yönetim uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Örgütsel ve yönetsel olguların toplumsal bağımlılığını anlar PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Örgütler ve yönetiminTürkiye bağlamına ilişkin bilgi verebilir PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye'deki örgütsel/yönetsel sorunlarla ilgili model geliştirebilme becerisi kazanır PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türkiye'deki yönetim uygulamalarını bilir PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yönetim ve örgüt araştırma alanının Türkiye'deki geçmişi tarihsel ekonomik ve sosyolojik temelleri hakkında ayrıntılı bilgilerden oluşur.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin Tanıtımı ve Temel Tartışma Alanları Anlatma ve tartışma
2 Karşılaştırmalı Kurumsalcılık ve Ulusal İş Sistemi Yaklaşımı Anlatma ve tartışma
3 Karşılaştırmalı Kurumsalcılık Açısından Ülke Örnekleri Anlatma ve tartışma
4 Küreselleşme ve Kurumsal Değişim Anlatma ve tartışma
5 Makrokurumsalcı Yaklaşımlara Yöneltilen Eleştiriler Anlatma ve tartışma
6 Türkiyede Örgütler ve yönetim alanının gelişimi Anlatma ve tartışma
7 Türk İş Sisteminde Yaygın Örgütlenme Biçimi: Holdingler ya da Şirket Toplulukları Anlatma ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Türkiye'de Sosyal Yapı ve Örgütler arası İlişkiler Anlatma ve tartışma
10 Türk İş Sisteminde Yeni Sermaye Grupları Anlatma ve tartışma
11 Türk Örgütler/Yönetim Yazınının Temel Özellikleri Anlatma ve tartışma
12 1990'lı yıllarda Türkiyede Yönetim Alanı Anlatma ve tartışma
13 Örgütsel Yapı ve Uygulamaların Transferi ve Türkiye'de Yeniden Kurgulanması Anlatma ve tartışma
14 Örgüt araştırmalarında törensel görgülcülük üzerine Anlatma ve tartışma
15 Yönetim ve Örgüt Alanında Yayın Yapmak: İlginç Çalışma Nedir? Anlatma ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Buğra, A. 1994. Devlet ve işadamları. İstanbul: İletişim Yayınları, sayfa 11-239 (Çeviri: Fikret Adaman, State and business in Turkey. Albany: State University of New York Press).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Prejeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 5 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 14 4 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184