|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NURİ ÖZGÜR DOĞAN, METİN KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Analitik yaklaşımla ve modeller kullanarak düşünmeyi teşvik ederek, bilimsel eserler ve tezler hazırlama becerileri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygun araştırma tasarımı ve metodolojilerini belirleyebilir. |
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bir araştırma projesini yürütme sürecini açıklayabilir. |
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sosyal araştırmalarda kantitatif ve kalitatif veri analizini ayırt edebilir. |
PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | İşletme yönetimi alanında bir tez hazırlayabilir. |
PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tez konusunun belirlenmesi | Kaynak tarama ve konu anlatımı |
2 | Araştırma önerisinin kabulü | Araştırma Önerisine ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
3 | Tezde dipnot ve kaynakça gösterimi | Kaynak tarama ve konu anlatımı |
4 | Sosyal araştırmalarda etik | Kaynak ve Dipnot gösterme |
5 | Bilimsel olarak literatürü gözden geçirme ve bir tez çalışması planlama | Kaynak ve Dipnot gösterme |
6 | Kalitatif ve kantitatif ölçme tekniklerini inceleme | Bilgisayar destekli analiz teknikleri öğrenmeye ilişkin performans ödevi ve sunum |
7 | Teze ilişkin veri toplama yöntemi ve örneklemi belirleme | Örneklem hesaplamaya ilişkin Performans Ödevi ve Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Literatür tarama | Kaynak tarama |
10 | Literatür tarama | Kaynak tarama |
11 | Literatür tarama | Makale inceleme |
12 | Literatür tarama | Makale inceleme |
13 | Literatür tarama | Makale inceleme |
14 | Literatür tarama | Makale inceleme |
15 | Literatür tarama | Makale inceleme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | American Psychological Association-APA (2013). Publication manual (8th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
2 | Hair, J. F, Black, W. C , Babin, B., Anderson, R. E., Tatham, R. L. (2010). Multivariate data analysis. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | Yok | ||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 10 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 10 | 14 | 140 |
c) Performans Ödevi | 10 | 10 | 100 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 14 | 10 | 140 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 3 | 2 | 6 |
Başarılı | 0 | ||
Başarısız | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 726 |