|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN VAHİT ERKUTLU (erkutlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
NURİ ÖZGÜR DOĞAN, AYLİN ALKAYA, DURDU MEHMET BİÇKES, METİN KAPLAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Analitik yaklaşımla ve modeller kullanarak düşünmeyi teşvik ederek, bilimsel eserler ve tezler hazırlama becerileri kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dönem sonunda her öğrenci doktora tezi için kendi tez önerisini oluşturabilir. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Araştırma sürecini açıklayabilirler. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması yapabilirler. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Kaynak gösterimini doğru yapabilirler. |
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders öğrencilerin araştırma projesini tasarlama ve yürütmelerine yardımcı olmak için tasarlanmıştır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, ders ve yarıyıl içi çalışma hakkında bilgiler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bilim ve bilimsel çalışma aşamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bilim ve bilimsel çalışma aşamaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bilimsel çalışma süreci. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bilimsel çalışma süreci. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bilimsel çalışma süreci. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bilimsel çalışma süreci. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araştırma probleminin tanımlanması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma probleminin tanımlanması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal bilimlerde model kurma. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma teklifi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırma teklifi hazırlama. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma yöntemleri. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Büyüköztürk Ş. ve diğerleri (2016), Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayınları | |
2 | Yıldırım, A. ve ŞİMŞEK, H.(2016), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Sekin Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Araştırma yöntemleri ile ilgili çeşitli kitaplar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 8 | 1 | 40 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 16 | 1 | 60 |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 20 | 8 | 160 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 17 | 3 | 51 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 19 | 11 | 209 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 22 | 13 | 255 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |