|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ALİ ÇAKIRBAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türkiye Cumhuriyeti´nin kuruluşuna etki eden faktörleri, cumhuriyet döneminin olaylarını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Milli Mücadele ile ilgili temel kaynaklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Cumhuriyet dönemi siyasi olaylarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Cumhuriyet döneminin sosyal, kültürel, ekonomik gelişmelerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Milli Mücadele, Müdafa-i Hukuk Cemiyetleri, siyasi partiler, siyasi olaylar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders Hakkında Genel değerlendirme ve dersin kaynakları | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
2 | Osmanlı devletinin yıkılış süreci | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
3 | Türkiye Cumhuriyeti'ni hazırlayan etkenler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
4 | Birinci Dünya Savaşı ve Mondros | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
5 | Milli Mücadele dönemi | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
6 | TBMM açılışı ve özellikleri | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
7 | Lozan Antlaşması ve Sonuçları | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Cumhuriyetin ilanı ve siyasi alanda gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
10 | İzmir İktisat kongresi ve ekonomik alandaki gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
11 | Harf inkılabı ve Eğitim- Kültür alanındaki gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
12 | Şapka inkılabı ve sosyal alandaki gelişmeler | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
13 | Atatürk Döneminde Türk Dış Politikası | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
14 | Atatürk Sonrası Türk Dış Politikası | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
15 | Atatürk İlkeleri ve günümüze yansımaları | Anlatma ve tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Durmuş Yalçın vd, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Cilt I-2, Atatürk Araştırma Merkezi,Ankara, 2000 | |
2 | Bayur, Yusuf Hikmet, Türk İnkılâp Tarihi, cilt; 1, 2, 3, Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara, 1991 | |
3 | Türk İnkılabı Osmanlıdan Günümüze Ali Çakırbaş, Ahmet Korkmaz, Fatih Abanoz, Enes Öz, 2018 | |
4 | Editör Timuçin Faik Ertan; Başlangıcından günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi , Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |