Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARTZ507 - TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TARTZ507 Adı: TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ALİ ÇAKIRBAŞ (acakirbas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ALİ ÇAKIRBAŞ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye Cumhuriyeti´nin kuruluşuna etki eden faktörleri, cumhuriyet döneminin olaylarını öğretmek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Milli Mücadele ile ilgili temel kaynaklarını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Cumhuriyet dönemi siyasi olaylarını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Cumhuriyet döneminin sosyal, kültürel, ekonomik gelişmelerini açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-12 Demokrasi, insan hakları, bilimsel ve mesleki değerlere uygun ahlakî davranış kalıpları geliştirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Milli Mücadele, Müdafa-i Hukuk Cemiyetleri, siyasi partiler, siyasi olaylar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Hakkında Genel değerlendirme ve dersin kaynakları Anlatma ve tartışma Yöntemi
2 Osmanlı devletinin yıkılış süreci Anlatma ve tartışma Yöntemi
3 Türkiye Cumhuriyeti'ni hazırlayan etkenler Anlatma ve tartışma Yöntemi
4 Birinci Dünya Savaşı ve Mondros Anlatma ve tartışma Yöntemi
5 Milli Mücadele dönemi Anlatma ve tartışma Yöntemi
6 TBMM açılışı ve özellikleri Anlatma ve tartışma Yöntemi
7 Lozan Antlaşması ve Sonuçları Anlatma ve tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Cumhuriyetin ilanı ve siyasi alanda gelişmeler Anlatma ve tartışma Yöntemi
10 İzmir İktisat kongresi ve ekonomik alandaki gelişmeler Anlatma ve tartışma Yöntemi
11 Harf inkılabı ve Eğitim- Kültür alanındaki gelişmeler Anlatma ve tartışma Yöntemi
12 Şapka inkılabı ve sosyal alandaki gelişmeler Anlatma ve tartışma Yöntemi
13 Atatürk Döneminde Türk Dış Politikası Anlatma ve tartışma Yöntemi
14 Atatürk Sonrası Türk Dış Politikası Anlatma ve tartışma Yöntemi
15 Atatürk İlkeleri ve günümüze yansımaları Anlatma ve tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Durmuş Yalçın vd, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Cilt I-2, Atatürk Araştırma Merkezi,Ankara, 2000
2 Bayur, Yusuf Hikmet, Türk İnkılâp Tarihi, cilt; 1, 2, 3, Türk Tarih Kurumu Basımevi Ankara, 1991
3 Türk İnkılabı Osmanlıdan Günümüze Ali Çakırbaş, Ahmet Korkmaz, Fatih Abanoz, Enes Öz, 2018
4 Editör Timuçin Faik Ertan; Başlangıcından günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi , Siyasal Kitabevi, Ankara, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap, bilgisayar, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120