Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TARTZ509 - TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TARTZ509 Adı: ESKİÇAĞ TARİHİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tarih öncesi ve tarihi çağlarda Mezopotamya tarihinin anlatmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eskiçağ Mezopotamya tarihini açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Sümerliler medeniyetinin dünya medeniyetine katkılarını açıklayabilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Eski Mezopotamya devletlerinin (İsin, Laraa, Babil, Asur vb.) siyasi, ekonomik ve sosyal tarihlerini analiz edebilir. PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir.
PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir.
PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Mezopotamya’da yazının icadı ile başlayan tarihi çağların ve bu gelişim içerisinde oluşan eskiçağ Mezopotamya medeniyetlerinin askeri-siyasi kültürel gelişimlerinin kavraması
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mezopotamya’nın coğrafi durumu 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
2 Mezopotamya yazılarının okunuşu 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
3 Mezopotamya tarihinin kaynakları ve kronolojisi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
4 Tarih öncesi çağlarda Mezopotamya 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
5 Ön tarih çağlarında Mezopotamya 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
6 M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın siyasi tarihi 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
7 M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın devlet teşkilatı ve kültürü 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
8 Ara Sınav
9 Sümerliler kültür ve medeniyeti 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
10 İsin ve Laraa krallığı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
11 Eski Asur devleti ve Anadolu’da Ticaret 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
12 Eski Babil Devleti 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
13 Kaa Devleti – Deniz ülkesi hanedanlığı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
14 Asur Devleti – Yeni Babil Hanedanlığı 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
15 Genel derğerlendirme 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Harrıet Crawford, Sümer ve Sümerler, Arkadaş Yayınları, Ankara.
2 Joan Oates, Babil, Arkadaş Yayınları, Ankara.
3 Paul Kriwaczek,Babylon: Mesopotamia and the Birth of Civilization,Atlantic Books.
4 Charles River Editors,Assur: The History and Legacy of the Ancient Assyrian,CreateSpace Independent Publishing Platform. Empire?s Capital City,
5 Samuel Noah Kramer, Tarih Sumerde Başlar, Kabalcı Yayınları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 12 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 3 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182