|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tarih öncesi ve tarihi çağlarda Mezopotamya tarihinin anlatmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eskiçağ Mezopotamya tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sümerliler medeniyetinin dünya medeniyetine katkılarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Tarih alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eski Mezopotamya devletlerinin (İsin, Laraa, Babil, Asur vb.) siyasi, ekonomik ve sosyal tarihlerini analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mezopotamya’da yazının icadı ile başlayan tarihi çağların ve bu gelişim içerisinde oluşan eskiçağ Mezopotamya medeniyetlerinin askeri-siyasi kültürel gelişimlerinin kavraması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mezopotamya’nın coğrafi durumu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Mezopotamya yazılarının okunuşu | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Mezopotamya tarihinin kaynakları ve kronolojisi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Tarih öncesi çağlarda Mezopotamya | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Ön tarih çağlarında Mezopotamya | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın siyasi tarihi | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | M.Ö. III. Binde Mezopotamya’nın devlet teşkilatı ve kültürü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sümerliler kültür ve medeniyeti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | İsin ve Laraa krallığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Eski Asur devleti ve Anadolu’da Ticaret | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Eski Babil Devleti | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Kaa Devleti – Deniz ülkesi hanedanlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Asur Devleti – Yeni Babil Hanedanlığı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Genel derğerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Harrıet Crawford, Sümer ve Sümerler, Arkadaş Yayınları, Ankara. | |
2 | Joan Oates, Babil, Arkadaş Yayınları, Ankara. | |
3 | Paul Kriwaczek,Babylon: Mesopotamia and the Birth of Civilization,Atlantic Books. | |
4 | Charles River Editors,Assur: The History and Legacy of the Ancient Assyrian,CreateSpace Independent Publishing Platform. Empire?s Capital City, | |
5 | Samuel Noah Kramer, Tarih Sumerde Başlar, Kabalcı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 12 | 48 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |