|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAN EYÜP ÇEKİÇ (caneyupcekic@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı devletinin son dönemleri ve analizi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yakın Çağ Türk tarihi hakkında genel kavramlara ulaşabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Demokrasi geleneğinin tarihi kökenlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı siyasi tarihini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
III. Selim'den Osmanlı devletinin sonuna kadar gelişmeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Osmanlı Tarihi için yakın Çağ kavramı? | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
2 | Yakınçağ Osmanlı tarihi siyasi olayları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
3 | Yakınçağ Osmanlı tarihi siyasi olayları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
4 | Yakınçağ Osmanlı tarihi siyasi olayları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
5 | Yakınçağ Osmanlı tarihi siyasi olayları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
6 | Yakınçağ Osmanlı tarihi siyasi olayları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
7 | Yakınçağ Osmanlı tarihi siyasi olayları. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Batıyla iletişim kanallarının farklılaşması. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
10 | Institutional change and the two systems of the West to begin sampling. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
11 | Osmanlının Tanzimatı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
12 | Osmanlının Tanzimatı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
13 | Osmanlının Tanzimatı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
14 | Demokratikleşen Osmanlı. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
15 | Osmanlının Cumhuriyete mirası. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Karal, E. Ziya. Osmanlı Tarihi, Cilt 5-8., TTK, Ankara 1990. | |
2 | Carter V. Findley, Osmanlı Devletinde Brokratik Reform Babıali(1789-1922), İstanbul 1994. | |
3 | Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi (İstanbul: İletişim, 2020) | |
4 | Norman Stone, Türkiye: Kısa Bir Tarih (İstanbul: Remzi, 2011) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yakın Çağ Osmanlı Tarihi kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 12 | 72 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |