|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk demokrasi tarihinin geçirdiği evrelerinin incelenmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temellerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Tarihindeki demokrasi hareketlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Demokrasi ve unsurlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Demokrasi kavramı ve demokrasi harici sistemler. Demokrasi ve Cumhuriyet. Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temelleri. Egemenliğin paylaşılması doğrultusunda yasal çerçeveyi oluşturan dönüşümler; Sened-i İttifak ve Tanzimat Fermanı. Meclislerin kurulması ve halkın yönetime katılmaya başlaması. Osmanlı aydınının demokratik hak ve özgürlük mücadeleleri. Meşruti sisteme geçiş çalışmaları. İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin hazırlanması ve ilanı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Demokrasi kavramı ve Cumhuriyet. Demokrasi harici sistemler. | konu anlatımı |
2 | Türk Demokrasisinin sosyal, ekonomik ve kültürel temelleri. | konu anlatımı |
3 | Demokratikleşme sürecinin hazırlayıcısı olarak Osmanlı Devletinde Reform Hareketleri.Sened-i İttifak | konu anlatımı |
4 | Tanzimat ve Islahat Fermanı. | konu anlatımı |
5 | Meclisler ve halkın yönetime katılması. | konu anlatımı |
6 | Osmanlı Aydınının demokratik hak ve özgürlük mücadeleleri. | konu anlatımı |
7 | Meşruti sisteme geçiş çalışmaları. İlk Anayasa olan Kanun-i Esasinin hazırlanması, ilanı, içeriği ve tahlili. | konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meşrutiyet yönetimine geçiş ve Meclis-i Mebusan’ın açılması. II. Abdülhamid’in Meclisi tatil etmesinin gerekçeleri ve tepkiler. | konu anlatımı |
10 | Sultan II. Abdülhamid’in politikalarının temel yaklaşımları. | konu anlatımı |
11 | Osmanlı Aydınlarının örgütlü mücadelesi: Cemiyetlerin kurulması. | konu anlatımı |
12 | İttihat ve Terakki Hakimiyeti İttihat ve Terakki’ye karşı kurulan cemiyetler ve diğer partiler | konu anlatımı |
13 | İttihad ve Terakki Cemiyeti’nin II. Abdülhamid yönetimine karşı giriştiği mücadele | konu anlatımı |
14 | Hürriyet ve İtilaf Fırkası’nın doğuşu ve 1912 seçimleri. | konu anlatımı |
15 | Bab-ı Ali baskını ve sonrası gelişmeler Mütareke dönemi siyasi partileri. | konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kemal Karpat, Türk Demokrasi Tarihi, İstanbul, 1996. | |
2 | Tevfik Çavdar, Türkiyenin Demokrasi Tarihi 1839-1950, İstanbul, 1995. | |
3 | Tarık Zafer Tunaya, Türkiyede Siyasal Partiler, İstanbul, 1998. | |
4 | Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul, 1978. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |