|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YAŞLI BAKIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TAYLAN VURGUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleceğin yönetici ve girişimcilerine yeni fikir geliştirme, iş planı hazırlama, iş kurma, işi büyüten konularında bilgiler sunmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Girişimcilik kuramı çerçevesinde girişimcilik kavramını ve türlerini tarihi gelişimi içinde tanımlayabilme |
PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişisel ve kurumsal yenilikçilik ve yaratıcılığı geliştirme yolları hakkında farkındalık geliştirme |
PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. PÇ-13 •Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | KOBİ yönetiminin ve sorunlarının Büyük İşletme yönetiminden ve sorunlarından farklı yanlarını ayırt etme |
PÇ-6 •Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirir. PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yeni iş kurmak için iş planı hazırlayabilme |
PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Yeni kurulan işletmelerin kurumsallaşma süreci hakkında fikir yürütme |
PÇ-10 •Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşletme, Başlıca girişimcilik yaklaşımları, Girişimcilik türleri, Girişimciliğin temel fonksiyonları, Girişimciliğe istek duyma/ motivasyon, İş fikri geliştirme, İş planı ve unsurları, Girişimcilik kültürü, İşletme kurma ve geliştirme, Yerel girişimcilik ve KOBİ’ler, Uluslararası girişimcilik, Girişimcilik ahlakı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | GİRİŞ | Anlatma Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
2 | GİRİŞİMCİLİK TEORİSİNİN GELİŞİMİ | Anlatma Yöntemi |
3 | GİRİŞİMCİLİK TÜRLERİ | Anlatma Tartışma Yöntemi |
4 | GİRİŞİMCİLİK ÖZELLİKLERİ | Anlatma Yöntemi |
5 | İŞ KURMA SÜRECİ: KARİYER PLANLAMASI | Kavram Haritası Tartışma Yöntemi |
6 | İŞ KURMA SÜRECİ: GİRİŞ MODUNUN SEÇİMİ | Anlatma Yöntemi |
7 | İŞ PLANI HAZIRLAMA | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | KOBİ YÖNETİMİNİN TEMEL KAVRAMLARI | Planlı Grup Çalışması Tartışma Yöntemi |
10 | KOBİ YÖNETİMİNİN ÖZELLİKLERİ VE TEMEL ZORLUKLARI | Anlatma Yöntemi |
11 | KURUMSALLAŞMA VE KURUMSAL GİRİŞİMCİLİK | Örnek Olay soru Cevap |
12 | YENİLİKÇİLİK VE YARATICILIK | Anlatma Yöntemi |
13 | İŞ PLANI SUNUMLARI | Anlatma Yöntemi |
14 | İŞ PLANI SUNUMLARI | Anlatma Yöntemi |
15 | GENEL TEKRAR | Soru Cevap Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kendinizin Patronu Olmak: Girişimcilik- Tuğrul ATASOY, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık Ve İletişim A.Ş., 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yüz yüze öğrenme Atölye çalışmaları Yaratıcılık Oyunları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |