|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Coğrafi bilgi sistemleri ile ilgili temel kavramlar verilerek coğrafi bilgi sistemleri'nde kullanılan birçok yazılım programları ile multidisipliner haritaların üretilmesini ve çeşitli istatiksel analizlerin nasıl yapılacağını öğrenmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | ArcView bilgisayar programı hakkında bilgi sahibi olmak |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Veri toplama, bilgisayara veri girişi, var olan verilerin değerelendirilmesi ve yorumlanması konusunda uzmanlaşmak |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Her tür probleme yönelik istatiksel analizler ile çözüm bulabilmek |
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Doğa ve insan ile bağlantısı olan konularda köprü görevi gören coğrafi bilgi sistemlerini en efektif bir şekilde kullanabilmek |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş,tanımlar ve prensipler.Coğrafi bilgi sistemleri (yazılım programları). CBS’ de veri edinimi (veri toplama), veri analizi, yeni verilere ulaşım , verileri ve çıktıların alınması. Arcview sisteminin kullanımı (tema,tablo, harita çizimi,katmanlar ve mekansal analiz). Çok ölçekli ve çok amaçlı sayısal harita üretimi.CBS’de çeşitli uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Coğrafya, Mekan ve Coğrafi Bilgi Sitemleri | Konu anlatımı ve uygulama |
2 | CBS Nasıl Çalışır? Ne yapar? | Konu anlatımı ve uygulama |
3 | CBS YAzılımına Giriş | Konu anlatımı ve uygulama |
4 | Jeoloji Mühendisliğinde CBS'nin Yeri ve Önemi | Konu anlatımı ve uygulama |
5 | ArcView'de veri üretimi | Konu anlatımı ve uygulama |
6 | ArcView'de Sorgulama ve Analizler | Konu anlatımı ve uygulama |
7 | Arcview'de uydu görüntüsü ile elde edilen sayısal yükseklik modeli verilerinin kombine edilmesi | Konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | ArcView'de İstatiksel Analiz teknikleri | Konu anlatımı ve uygulama |
10 | ArcView'de çizgisel verilerin girilmesi ve özelliklerinin işlenmesi | Konu anlatımı ve uygulama |
11 | ArcView'de noktasal verilerin girilmesi ve özelliklerinin işlenmesi | Konu anlatımı ve uygulama |
12 | ArcView'de alansal verilerin girilmesi ve özelliklerinin işlenmesi | Konu anlatımı ve uygulama |
13 | Farklı programlardan elde edilen verilerin ArcView'e aktarılması | Konu anlatımı ve uygulama |
14 | Jeolojik harita üretme | Konu anlatımı ve uygulama |
15 | Elde edilen bütün verilerin tek bir döküman üzerinden çıktısının alınması | Konu anlatımı ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirci, A., Öğretmenler için CBS, Coğrafi Bilgi Sistemleri, fatih Üniversitesi Yayın No:41, 2008 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, CBS yazılımları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 |
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |