|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Paleojen dönemine ait bentik foramların incelenmesiyle yer kürenin stratigrafik problemlerinin çözümlerini ve petrol ve kömür oluşumlarını bulma yollarını öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Stratigrafi birimleri ve sınıflanmasını öğrenir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Biyostratigrafi birimlerinin tanımı ve kullanımını öğrenir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sığ bentik zonları öğrenir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Resmi olmayan biyozonları öğrenir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Korelasyonu öğrenir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Paleontolojide yöntem ve yorumu öğrenir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Batı Avrupa´daki Paleojen katlarının stratotipleri, Paleojenin standart katları ve katları karakterize eden bentik foraminifer bio-zonları, seri sınıflar ve manyetik anomaliler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Stratigrafi Birimleri ve sınıflanması 1. Litostratigrafi Birimleri | Konu anlatımı ve uygulama |
2 | 2. Biyostratigrafi Birimleri | Konu anlatımı ve uygulama |
3 | 3. Kronostratigrafi Birimleri | Konu anlatımı ve uygulama |
4 | Biyostratigrafi birimlerinin tanımı ve kullanımı | Konu anlatımı ve uygulama |
5 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Daniyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
6 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Selandiyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
7 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Tanesiyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Ilerdiyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
10 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Küviziyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
11 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Lütesiyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
12 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Bartoniyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
13 | Sığ Bentik Zonlar: Tanımı ve içerdiği bentik formlar (Priaboniyen) | Konu anlatımı ve uygulama |
14 | Korelasyon | Konu anlatımı ve uygulama |
15 | Paleontolojide Yöntem ve Yorum | Konu anlatımı ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ayar, C., 1992. Biyostratigrafi. İ.T.Ü. Maden Fakültesi Gümüşsuyu/ İstanbul. | |
2 | Serra-Kiel, J., Hottinger, L., Caus, E., Drobne, K., Ferrandez, C., Jauhri, A. K., Less, G., Pavlovec, R., Pignatti, J., Samso, J. M., Schaub, H., Sirel, E., Strougo, A., Tambareau, Y., Tosqella, J., and Zakrevskaya, E., 1998. Larger foraminiferal biostr | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ders notları, mikroskop. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |