|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek Lisans öğrenimi gören kişilere kent planlamasında yapılması gereken temel jeolojik verilerin araştırılması ve jeolojik açıdan yer seçimi konusunda yapılması gereken işlemlerin metodolojik bir yöntemle yapabilmesinin sağlanması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | kent planlamasında elde edilmesi gereken temel jeolojik verilerin araştırılmasını kavrar |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | jeolojik açıdan yer seçimini yapar |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yerleşim alanlarının belirlenmesinde yapılması gereken işlemlerin metodolojik bir sıra ile yapabilmesinin sağlanmasına olanak sağlar. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Kıyı Kavramı ile kentleşme ilişkisini inceler. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arazi kullanım planlamasında jeolojik faktörler. Planlama aşamaları, planlamaya koşut jeolojik çalışmalar. Uygun ve uygun olmayan alanlar, iyileştirme gerektiren alanlarda yapılacak uygulamalar, Yer Mühendisliği kavramları ve araştırma teknikleri. Alternatifler ve çevresel faktörler. Veri yorumlama ve rapor tekniği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arazi kullanım planlamasında jeolojik faktörler. | Konu anlatımı ve uygulama |
2 | Planlama aşamaları | Konu anlatımı ve uygulama |
3 | planlamaya koşut jeolojik çalışmalar. | Konu anlatımı ve uygulama |
4 | Uygun ve uygun olmayan alanların belirlenmesi | Konu anlatımı ve uygulama |
5 | iyileştirme gerektiren alanlarda yapılacak uygulamalar | Konu anlatımı ve uygulama |
6 | Yer Mühendisliği kavramları ve araştırma teknikleri | Konu anlatımı ve uygulama |
7 | Yer Mühendisliği kavramları ve araştırma teknikleri | Konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Alternatifler ve çevresel faktörler | Konu anlatımı ve uygulama |
10 | Örnek çalışma ve arazi kullanım haritası yapım prensipleri | Konu anlatımı ve uygulama |
11 | CBS ve kentsel planlamada yeri | Konu anlatımı ve uygulama |
12 | CBS yöntemi ile tematik harita oluşturma | Konu anlatımı ve uygulama |
13 | Kentsel planlama ve afet durumu değerlendirmesi | Konu anlatımı ve uygulama |
14 | Veri yorumlama ve rapor tekniği. | Konu anlatımı ve uygulama |
15 | Veri yorumlama ve rapor tekniği. | Konu anlatımı ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yerleşim Alanları ve Afet Durumları ile ilgili Güncel Makale ve Yayınlar. | |
2 | İmar Mevzuatı, 1998 Bayındırlık ve iskan Bakanlığı, Teknik Araştırma ve Uygulama Genel Müdürlüğü | |
3 | Belediyeler, İmar, Alt Yapı, Konut Rehberi. Bayındırlık ve iskan Bakanlığı, Teknik Araştırma ve Uygulama Genel Müdürlüğü | |
4 | Planlama Pratiğinde Planlama UYgulama Sorunları Seminer kitabı 1997 İller Bankası Genel Müdürlüğü. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, CBS yazılımları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |