|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Granitoyid kayaçların sınıflandırılması, petrografik ve jeokimyasal verilerin değerlendirilmesi, jeokimyasal veriler ile kökenlerinin yorumlanmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler granitoid kayaçları sınıflandırabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, I, S, M ve A tipi granitlerin kökeni hakkında yorum yapabilirler. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, jeokronolojik verilerle yorum yapabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, maden yatakları ve granitoyidler arasındaki ilişkiyi anlayabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, jeokimyasal analizler hakkında yorum yapabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Granitoyidlerin sınıflandırılması, Granitoyidlerin oluşumu, I-, S-, M-, A- tipi granitoyidler, A-tipi granitoyidler, granitoyidlerin arazi ilişkileri, granitoyidlerin mineralojisi ve petrografisi, granitoyidlerin mineral kimyası, Kamefik (CAFEM), alümino-kafemik (ALCAF) ve alümino (ALUM) granitoyidler, granitoyidlerin tüm kayaç jeokimyası, granitoyidlerin izotop jeokimyası ve jeokronolojisi, granitoyiddeki anklavlar, anklav-ana kayaç ilişkileri, plaka tektoniği ve granitoyid ilişkisi, granitoyidin ekonomik jeolojisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Granitoyidlerin sınıflandırılması | Konu anlatımı |
2 | Granitoyidlerin oluşumu | Konu anlatımı |
3 | I-, S-, M- tipi granitoyidler | Konu anlatımı ve uygulama |
4 | A-tipi granitoyidler | Konu anlatımı |
5 | Granitoyidlerin arazi ilişkileri | Konu anlatımı |
6 | Granitoyidlerin mineralojisi ve petrografisi | Konu anlatımı ve uygulama |
7 | Granitoyidlerin mineral kimyası | Konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kamefik (CAFEM), alümino-kafemik (ALCAF) ve alümino (ALUM) granitoyidler | Konu anlatımı ve uygulama |
10 | Granitoyidlerin tüm kayaç jeokimyası | Konu anlatımı ve uygulama |
11 | Granitoyidlerin izotop jeokimyası ve jeokronolojisi | Konu anlatımı |
12 | Deneysel petroloji, Granitoyidlerin zonlanması | Konu anlatımı |
13 | Granitoyiddeki anklavlar, anklav-ana kayaç ilişkileri | Konu anlatımı |
14 | Plaka tektoniği ve granitoyid ilişkisi | Konu anlatımı |
15 | Granitoyidin ekonomik jeolojisi | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Boztuğ, D., Granitoyidler. MTA yayın no:30 138 s, 1989. | |
2 | Pitcher, W.S., The Nature and Origin of Granite. Blackie Academic& Professional, 320 s, 1993 | |
3 | Johannes, W. and Holtz F., Petrogenesis and Experimental Petrology of Granitic Rocks, | |
4 | Clarke, D.B., Granitoid rocks. Chapmen and Hall, 282 s. | |
5 | Best, M.G. Christiansen, E.H., Igneous petrology. Black well science, 458 s, 2001. | |
6 | Foure, G., Origin of igneous rocks: the isotopic evidence, Springer, 496 s. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |