Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JM 522 - JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: JM 522 Adı: PALEOEKOLOJİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Fosillerin kullanımıyla ortamsal yeniden şekillendirme; organizma sediment ilişkisi, organizma çeşitliliği, uyumsal morfoloji dağılımı ve topluluk yapısına odaklanmaktır. Eski organizmalar ile onların fiziksel ve biyolojik ortamları arasındaki ilişkiyi vermektir. Bireysel türlerin fonksiyonal morfolojisinden, paleotopluluk analizlerine, sekans stratigrafisine, isotop jeokimyası ve paleoiklimine uzanan başlıklarla geniş bir yelpaze içinde yoğunlaşmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dünya üzerindeki organizmaların dağılımını kontrol eden büyük coğrafik, ortamsal ve tarihsel faktörleri tanımlayabilir PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Eski ekosistemeleri anlamamıza etkisi olabilen büyük tafonomik ve stratigrafik eğilimi tanımlayabilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Ekosistemleri, organizmaların yaşam biçimlerini ve palaekolojiyi yeniden şekillendirme tekniklerini kullanabilir. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Çok sayıda özel denizel ve karasal gruplar ve çok sayıda ünlü fosil topluluklarının paleoekolojisini tartışabilir. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Palaeortamlar ve stratigrafik işlemler hakkındaki sonuçları çıkarmak için iz fosilleri kullanabilir. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Eski ortamları yeniden şekillendirirken izotopik verileri, stratigrafik içeriği ve fosil dağılım bilgisini uygulayabilir. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Phanerozoyik boyunca ekosistem organizasyonu ve çeşitliliğinde uzun dönemli gidişlerin ana hatlarını çizebilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Bir fosil topluluğunda, alan çalışmasını, laboratuvar işlemlerini, nicel ve nitel analizleri içeren bir faunal analizi planlayabilir ve yönlendirebilir. PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Eski ekosistemler, Organizma-tortul ilişkileri, organizma çeşitliliği, Tafonomikve stratigrafik eğilimler, Adaptif morfolojinin dağılımı ve topluluk yapısı, çok sayıda özel denizel ve karasal grupların paleoekolojisi ve yaşam biçimi, Çok sayıda ünlü fosil topluluklarının paleoekolojisi ve yaşam biçimi, Iz fosiller ve onların palaeortamsal önemi, eski ortamları yeniden şekillendirmede izotopik veriler , bir fosil topluluğunun faunal analizi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eski ekosistemler Konu anlatımı ve uygulama
2 Organizma-tortul ilişkileri, organizma çeşitliliği Konu anlatımı ve uygulama
3 Tafonomikve stratigrafik eğilimler Konu anlatımı ve uygulama
4 Adaptif morfolojinin dağılımı ve topluluk yapısı, Konu anlatımı ve uygulama
5 Çok sayıda özel denizel ve karasal grupların paleoekolojisi ve yaşam biçimi Konu anlatımı ve uygulama
6 Çok sayıda ünlü fosil topluluklarının paleoekolojisi ve yaşam biçimi Konu anlatımı ve uygulama
7 Iz fosiller ve onların palaeortamsal önemi Konu anlatımı ve uygulama
8 Ara Sınav
9 Eski ortamları yeniden şekillendirmede isotopic veriler Konu anlatımı ve uygulama
10 Sinekoloji Konu anlatımı ve uygulama
11 Fanerozoyik boyunca fosil topluluklarında çeşitlilik ve ekosistem organizasyonu Konu anlatımı ve uygulama
12 Fanerozoyik boyunca fosil topluluklarında çeşitlilik ve ekosistem organizasyonu Konu anlatımı ve uygulama
13 Fanerozoyik boyunca fosil topluluklarında çeşitlilik ve ekosistem organizasyonu Konu anlatımı ve uygulama
14 Bir fosil topluluğunun faunal analizi (denizel ve karasal) Konu anlatımı ve uygulama
15 Bir fosil topluluğunun faunal analizi (denizel ve karasal) Konu anlatımı ve uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ross, R.M. and Allmon, W. D. (Eds.) (1990), Causes of Evolution: A Paleontological Perspective, by), University Of Chicago Press 494 pages ISBN: 0226728242
2 Behrensmeyer, A. K., Damuth J.D., DiMichele,W.A., Potts, R., Sues H-D & Wing, S.L. [eds.] (1992), Terrestrial Ecosystems through Time: the Evolutionary Paleoecology of Terrestrial Plants and Animals. Univ. Chicago Press, 568 pp. Collective author, the Ev
3 Brenchley, P. and Harper, D (1998), Palaeoecology: Ecosystems, Environments, and Evolution, Chapman & Hall, ISBN: 0-412-43450-4.
4 Patzkowsky (2000),Palaeoecology: Ecosystems, Environments, and Evolution. Palaios,15: 255.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, ders notları, mikroskop.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 7 49
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 7 49
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180