Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / SER-220 - SERAMİK VE CAM

Kodu: SER-220 Adı: MESLEKİ TEMEL TASARIM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Temel sanat eğitimi dersinde öğrenilen bilgileri öğrencinin seramik tasarım alanına transfer etmesi amaçlanmakdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Temel sanat eğitiminde öğrendiği bilgileri ve kompozisyon kurallarını kullanarak yeni seramik tasarımlar oluşturabilir PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Seramik yüzey üzerinde temel sanat eğitimi dersin de öğrendiği bilgileri üç boyutlu uygulayabilir PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Doğada bulunan objeleri stilize edebilir. PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi
PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrencilere temel şekillendirme yöntemleri öğretilip, Temel Sanat Eğitimi dersinde ele alınan kompozisyon kuralları kapsamında işlevsel ve serbest biçimler oluşturulmaktadır
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Seramik ile ilgili temel konuların anlatılması Anlatma Yöntemi
2 Doğada bulunan objelerin soyut olarak stilize edilmesi (karakalem çalışması) Bireysel Çalışma Yöntemi
3 Stilize edilen objenin yüzey üzerine aktarılamsı Plastik şekillendirme yüzey tasarımı (50x70) Bireysel Çalışma Yöntemi
4 Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi (karakalem çalışması) Bireysel Çalışma Yöntemi
5 Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması Bireysel Çalışma Yöntemi
6 Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması Bireysel Çalışma Yöntemi
7 Seramik objelerin pişirimi-performans ödevleri değerlendirilir. Grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Strüktürel pano tasarımı Bireysel Çalışma Yöntemi
10 Strüktürel pano yapımı Bireysel Çalışma Yöntemi
11 Geometrik biçimlerden yeni bir modüler eleman oluşturma Bireysel Çalışma Yöntemi
12 Modül elemanlarının üç boyutlu uygulaması Bireysel Çalışma Yöntemi
13 Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması Bireysel Çalışma Yöntemi
14 Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması Bireysel Çalışma Yöntemi
15 Ürünlerin pişirimi-performans ödevlerinin değerlendirilmesi Grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sevim S.Sibel,Seramik Dekor ve Uygulam Teknikleri,Yorum Sanat Yayınları
2 Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Seramik kil, kil şekillendirme aletleri, seramik fırını, önlük

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 4 12
       c) Performans Ödevi 2 4 8
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90