|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SERAMİK VE CAM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN TOK (serkantok@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel sanat eğitimi dersinde öğrenilen bilgileri öğrencinin seramik tasarım alanına transfer etmesi amaçlanmakdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel sanat eğitiminde öğrendiği bilgileri ve kompozisyon kurallarını kullanarak yeni seramik tasarımlar oluşturabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Seramik yüzey üzerinde temel sanat eğitimi dersin de öğrendiği bilgileri üç boyutlu uygulayabilir |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Doğada bulunan objeleri stilize edebilir. |
PÇ-1 Sanat, tasarım ve seramik alanına yönelik donanıma sahip olma ve edindiği bilgileri uygulama becerisi
PÇ-8 Sanat/tasarım çözümlemelerinin,evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim PÇ-11 Sanat ve tasarım uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanma becerisi PÇ-14 Yaratıcılık sürecinde mesleki özgüvenle birlikte kavramsal bilgi birikimi ve becerileri pekiştirme bilinci |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilere temel şekillendirme yöntemleri öğretilip, Temel Sanat Eğitimi dersinde ele alınan kompozisyon kuralları kapsamında işlevsel ve serbest biçimler oluşturulmaktadır | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik ile ilgili temel konuların anlatılması | Anlatma Yöntemi |
2 | Doğada bulunan objelerin soyut olarak stilize edilmesi (karakalem çalışması) | Bireysel Çalışma Yöntemi |
3 | Stilize edilen objenin yüzey üzerine aktarılamsı Plastik şekillendirme yüzey tasarımı (50x70) | Bireysel Çalışma Yöntemi |
4 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi (karakalem çalışması) | Bireysel Çalışma Yöntemi |
5 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
6 | Doğadaki objelerin dokusal yapısının sentezi artistik pano uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
7 | Seramik objelerin pişirimi-performans ödevleri değerlendirilir. | Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Strüktürel pano tasarımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Strüktürel pano yapımı | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Geometrik biçimlerden yeni bir modüler eleman oluşturma | Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Modül elemanlarının üç boyutlu uygulaması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Modül elemanlarının yüzey üzerinde tasarlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Ürünlerin pişirimi-performans ödevlerinin değerlendirilmesi | Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sevim S.Sibel,Seramik Dekor ve Uygulam Teknikleri,Yorum Sanat Yayınları | |
2 | Seramik Türkiye Dergisi” Türk Seramik Federasyonu Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Seramik kil, kil şekillendirme aletleri, seramik fırını, önlük |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 4 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |