|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Jeoloji’nin her alanındaki olay ve yapılarda birinci derecede etkin olan, Levha tektoniği hakkında öğrencileri ayrıntılı bilgi sahibi yapmak, yapılarla levha tektoniği arasındaki ilişkiyi kurabilmelerini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Jeolojik olaylara ve yapılara daha geniş bir perspektifle bakabilme. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Jeolojinin diğer tüm dallarının, levha tektoniği ile ilişkisini kavrayabilme. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yerkabuğundaki jeolojik yapıların oluşumunu daha sağlıklı yorumlayabilme. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Levha tektoniği teorisinin kapsayıcılığı vasıtasıyla, yerbilimlerinin farklı disiplinlerindeki sorunları daha kolay çözebilme. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanımlama, kabuk ve türleri, kabuğun bileşimi, kayaç manyetizması, levha tektoniğinden önceki jeotektonik hipotezler, diverjan levha sınırları ve özellikleri, konverjan levha sınırları ve özellikleri, transform faylı levha sınırları ve özellikleri, levha içi rejimler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve tanımlamalar | Uzaktan konu anlatımı |
2 | Yeryuvarının tabakalı iç yapısı | Uzaktan konu anlatımı |
3 | Yerkabuğu, yerin ısıl yapısı | Uzaktan konu anlatımı |
4 | Magma tipleri ve oluşumları | Uzaktan konu anlatımı |
5 | Levhaların kaymasına ilişkin veriler | Uzaktan konu anlatımı |
6 | Levha sınırı çeşitleri | Uzaktan konu anlatımı |
7 | Uzaklaşan (diverjan) levha sınırları ile ilişkili olay ve yapılar | Uzaktan konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yakınlaşan (konverjan) levha sınırları ile ilişkili olay ve yapılar | Uzaktan konu anlatımı |
10 | Transform faylı levha sınırları ile ilişkili olay ve yapılar | Uzaktan konu anlatımı |
11 | Levhaların kaymasına neden olan faktörler | Uzaktan konu anlatımı |
12 | Levhaların hareket hızları ve buna ilişkin veriler | Uzaktan konu anlatımı |
13 | Yakınlaşan levha sınırlarında orojenez | Uzaktan konu anlatımı |
14 | Levha tektoniği-deprem ilişkisi | Uzaktan konu anlatımı |
15 | Sıcak noktalar, kıtasal rift oluşumu | Uzaktan konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Davis, G. H. and Reynolds, S. J.1996. Structural Geology of Rocks and Regions. John Wiley & Sons, 2nd. Ed., Canada, p 776. | |
2 | Ketin İ., 2005, Genel Jeoloji Yerbilimlerine Giriş, İTÜ Vakfı Yayınları, 563 s. | |
3 | Karaman, M. E., 2006, Yapısal Jeoloji ve Uygulamaları, Devran Matbaacılık, Ankara, 340 s. | |
4 | Monroe, S. James and Wicander, R., 2007, Fiziksel Jeoloji Yeryuvarının Araştırılması (Türkçe Baskıya Hazırlayanlar: Kadir DİRİK ve Mehmet ŞENER), Berkay Ofset Lmtd. Şti., Ankara, 642 s. | |
5 | Karaman, M. E. ve Kibici, Y., 2008, Temel Jeoloji Prensipleri, Beleb Yayıncılık ve Matbaacılık, Ankara. | |
6 | Tomecek, S. M., 2009, Plate Tectonics, Chelsea House Publishers, New York, p 105. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |