|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSA AVNİ AKÇE (akce@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile lisansüstü jeoloji öğrencilerine farklı metamorfizma koşulları altında oluşan metamorfik kayaçları ve dokusal özelliklerini tanımlama ve metamorfizma koşullarını yorumlama becerisinin kazandırılması, metamorfizma ve metamorfik süreçlerin metamorfik kayaç oluşumundaki rolü hakkında detaylı bilgilerin verilmesi hedeflenmiştir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Metamorfik kayaçlara ait verileri çeşitli metotlar kullanarak elde etmek ve yeterlilik kazanmak |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bu verileri değerlendirmek ve yorumlayabilme becerisi sağlamak ve yer kabuğunu oluşturan malzemeyi tanımalarını sağlamak |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bu bilgilerden yararlanarak diğer jeoloji disiplinleri ile bağlantısını kurabilme yeteneği kazandırmak |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, metamorfizmayı oluşturan etkenler, metamorfizma süreçleri, metamorfizma türleri, metamorfik zon ve fasiyesler, metamorfik kayaçların sınıflandırılması ve adlandırılması, metamorfik dokular, metamorfik mineral parajenezleri, metamorfik kayaçların arazide tanımlanması, kontakt metamorfizma, dinamik metamorfizma, bölgesel metamorfizma, levha tektoniği ve metamorfizma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Konu anlatımı |
2 | Metamorfizmayı oluşturan etkenler | Konu anlatımı |
3 | Metamorfizma süreçleri | Konu anlatımı |
4 | Metamorfizma türleri | Konu anlatımı |
5 | Metamorfik zon ve fasiyesler | Konu anlatımı |
6 | Metamorfik kayaçların sınıflandırılması ve adlandırılması | Konu anlatımı ve uygulama |
7 | Metamorfik dokular | Konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Metamorfik mineral parajenezleri | Konu anlatımı |
10 | Metamorfik kayaçların arazide tanımlanması | Konu anlatımı ve uygulama |
11 | Kontakt metamorfizma | Konu anlatımı |
12 | Dinamik metamorfizma | Konu anlatımı |
13 | Bölgesel metamorfizma | Konu anlatımı |
14 | Bölgesel metamorfizma (devam) | Konu anlatımı |
15 | Levha tektoniği ve metamorfizma | Konu anlatımı |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yavuz ERKAN, 2001. Magmatik Petrografi, Hacettepe Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Yayın No: 40, Ankara. | |
2 | David SHELLEY, 1993. Igneous and Metamorphic Rocks Under The Microscope, classification, textures, microstructures and mineral preferred orientations, Chapman & Hall, 445p., London. | |
3 | Bruce W.D. YARDLEY, 1989. An Introduction to Metamorphic Petrology, Longman Scientific and Technical, 248p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 184 |