|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞE ORHAN (ayse.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AYŞE ORHAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Canlıların yaşam alanı olan yeryüzünü oluşturan yerkabuğunun jeokimyasal özelliklerinden hareketle insan, bitki ve diğer canlıların yaşam koşullarını etkileyen jeolojik parametrelerin ortaya konularak jeoloji-canlı yaşam köprüsü içerisindeki olumlu ve riskli alanlar hakkında öngörülerde ve çözüm önermelerinde bulunabilme yetisinin kazandırılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, tıbbi jeoloji terimlerini anlayabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler, bazı elementlerin sağlık üzerindeki olumsuz etkilerini anlayabilirler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır. PÇ-10 Çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçli, jeoloji mühendisliği uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Elementlerin yerkabuğundaki dağılımları, toprak jeokimyası, su jeokimyası, camlılar için yararlı ve zararlı elementler, canlı yaşamında önemli etkisi bulunan jeolojik riskler, jeokimya kaynaklı hastalıklar ve tedavi olanakları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Terminoloji | Konu anlatımı |
2 | Periyodik cetvel | Konu anlatımı, tartışma |
3 | Jeokimyasal veritabanları ve tıbbi jeoloji ile ilgili diğer kaynaklar | Konu anlatımı, tartışma |
4 | Jeoloji ve sağlık ile ilgili küresel konular | Konu anlatımı, tartışma |
5 | Radyoaktivite | Konu anlatımı, tartışma |
6 | Radon | Konu anlatımı, tartışma |
7 | Selenyum | Konu anlatımı, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Krom | Konu anlatımı, tartışma |
10 | Asit sülfatlı toprakların insan sağlığına etkileri | Konu anlatımı, tartışma |
11 | Jeolojinin insan sağlığı üzerinde olumlu etkileri | Konu anlatımı, tartışma |
12 | Toprak yeme hastalığı | Konu anlatımı, tartışma |
13 | Metallerin sağlığa etkileri | Konu anlatımı, tartışma |
14 | Arsenik | Konu anlatımı, tartışma |
15 | Mineral tozları ve sağlık | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Miomir M. Komatina, 2004, Tıbbi Jeoloji, Çeviri: Yüksel Örgün ve Dursun Bayrak, TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası, Birinci Baskı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |