|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İSMAİL İSA ATABEY (ismailatabey@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSMAİL İSA ATABEY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sertleşmiş beton dayanımının tahribatlı ve tahribatsız deney yöntemleri ile tespit ederek, raporlarını hazırlayabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sertleşmiş beton numuneleri üzerinde yapılan kalite kontrol testlerini bilir ve yapar. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Deney sonuçlarını yorumlayarak, deney raporlarını düzenler. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Teknolojiye paralel gelişen yeni deney yöntemlerini bilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Ulusal ve uluslararası standartları kullanma bilincine sahip olur. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Beton ile ilgili standartlar hakkında genel bilgi, tahribatlı ve tahribatsız metotlarla beton basınç dayanımı tespiti ve deney sonuçlarını değerlendirerek rapor hazırlayabilmek. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sertleşmiş beton deneyleri ile ilgili standartların incelenmesi | Sözlü Anlatım |
2 | Beton basınç deney numunelerinin hazırlanması ve deney numunelerinin boyut ve toleransları | Sözlü Anlatım |
3 | Betonun basınç ve eğilmede çekme dayanımı tayini | Sözlü Anlatım |
4 | Betonun yarmada çekme dayanımı tayini | Sözlü Anlatım |
5 | Sertleşmiş betonlarda çimento dozajı tayini | Sözlü Anlatım |
6 | Sertleşmiş betondan tahribatlı metot ile numune alınması | Sözlü Anlatım |
7 | Betonda statik elastisite modülü | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sertleşmiş betonda tahribatsız metotlarla basınç dayanımı tayini yöntemleri | Sözlü Anlatım |
10 | Windsor probe test yöntemi | Sözlü Anlatım |
11 | Rezonans frekans metodu | Sözlü Anlatım |
12 | Pin penetrasyon test yöntemi ve Pull-out test yöntemi | Sözlü Anlatım |
13 | Break-off test yöntemi ve Pull-off test yöntemi | Sözlü Anlatım |
14 | Beton yüzey sertliği yolu ile yaklaşık basınç dayanımı | Sözlü Anlatım |
15 | Betonda ultrases hızı ile ölçüm ve Birleşik metot | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Osman Şimşek, Beton Bileşenleri ve Beton Deneyleri, Seçkin Yayınevi | |
2 | Beton, Turhan Y. Erdoğan, ODTÜ Yayıncılık. | |
3 | Beton, Prof.Dr. Bülent BARADAN, Dokuz Eylül Üniversitesi Yayın Bürosu, 2012. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |