Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JM 523 - JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: JM 523 Adı: İLERİ TÜRKİYE JEOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FEYZA DİNÇER (fdincer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türkiye jeolojisini kontrol eden faktörlerin ortaya konulması ve bu faktörlere bağlı olarak gelişen jeolojik süreçler kapsamında oluşan yeraltı kaynaklarının özelliklerinin ortaya konulması ve bölgesel bazda yorumlama yeteneği kazandırılması.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türkiye yeraltı kaynaklarının jeolojik oluşum süreçlerini anlatabilme PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uluslararsı ilişkilerde ülke jeolojilerinin önemini anlama PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-11 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Türkiye jeolojisini şekillendiren süreçleri anlatabilme PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Türkiye'nin depremselliği hakkında bilgi verebilme PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer.
PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türkiye'nin dünya jeolojisi içeriesindeki yeri, Jeolojik zaman sürecinde Türkiye'de gelişen olaylar, Türkiyenin tektonik ve neotektonik birlikleri, Bu birlikler kapsamında yeraltı kaynaklarının oluşumu ve dağılımı, Türkiye jeolojisinin getirdiği avantaj ve dezavantajlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Güneş sistemi ve dünyanın oluşumu Konu anlatımı
2 Jeolojik zaman kavramı ve Türkiye Konu anlatımı
3 Türkiyenin oluşumundaki önemli jeolojik olaylar Konu anlatımı
4 Metalik maden yataklarının Türkiye potansiyeli ve dağılımı Konu anlatımı
5 Endüstriyel hammaddeleri Türkiye potansiyeli ve dağılımı Konu anlatımı
6 Enerji hammaddelerinin Türkiye potansiyeli ve dağılımı Konu anlatımı
7 Kuzey Anadolu Fay zonu ve Türkiye Depremselliği Konu anlatımı
8 Ara Sınav
9 Doğu Anadolu Fay zonu ve Türkiye depremselliği Konu anlatımı
10 Paleotektonik ve neotektonik dönemler Konu anlatımı
11 Karadenizin oluşumu ve Türkiye jeolojisi Konu anlatımı
12 Ege denizi ve Türkiye jeolojisi Konu anlatımı
13 Akdeniz'in oluşumu ve Türkiye jeolojisi Konu anlatımı
14 Ortadoğu ve Balkanlarla Türkiye jeolojisinin korelasyonu Konu anlatımı
15 Avrupa jeolojisi ile Türkiye jeolosinin korelasyonu Konu anlatımı
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dilek, Y. and Robinson, P. T., 2003Ophiolites in earth: İntroduction, Geological Society, London, special Puplications, 218.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, ders notları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 10 10
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 7 7 49
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 7 49
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180