|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sağlıklı çocuğun tanımı ve özellikleri, 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri ve 012 yaş dönem çocuklarında sık görülen hastalık türleri, ve bu hastalıkların belirtileri ve tedavi yollarına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlıklı çocuğun tanımını yapar ve sağlıklı çocuğun özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | 0-6 yaş çocuklarda sık görülen hastalık belirtilerini tanımlar ve 0-6 yaş çocuklarda görülen hastalık belirtilerinin özelliklerini söyleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 0-12 yaş çocuklarında sık görülen hastalık türlerini, belirtilerini anlatır. 0-12 yaş çocuklarında görülen hastalıkların önle yollarını anlatabilir.. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocuk sağlığı temel terimlerini, 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtilerini, 0-12 yaş çocuklarında sık görülen hastalık türlerini, belirtilerini ve bu hastalıklara karşı alınabilecek önlem yollarını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğinin tanıtımı. Çocuk sağlığı ile ilgili temel kavramlar. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
2 | Sağlıklı çocuğu tanımak ve sağlıklı çocuğun özellikleri. | Anlatma, Tartışma, Soru Cevap |
3 | Hastalığın tanımı ve belirtileri. Hastalığı önlemek için alınacak tedbirler. | Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması, Soru Cevap |
4 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri (Ateş, Ağlama ve Ağrı) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
5 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri (İshal, Kanlı İshal, Kusma, Kulak Ağrıları ) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap |
6 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri (Öksürük, İştahsızlık, Pişik ) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
7 | 0-6 yaş çocuklarında sık görülen hastalık belirtileri ( Gaz Sancıları, Karın Ağrıları, Ağız Yaraları, Pamukçuk) Hastalık belirtilerinin nedenleri. Hastalık belirtilerinin önleme yolları. | Anlatma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | 0-12 yaş çocuklarında sık görülen hastalıklar Boğmaca ve kabakulak hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
10 | Kızamık ve difteri hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
11 | Kızamıkçık ve su çiçeği hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
12 | Kızıl, sarılık ve menenjit hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
13 | Grip, zatüre ve tüberküloz hastalıklarının tanımı, belirtileri, tedavi yolları. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
14 | Aşılar serumlar çocuğun sağlığını koruyucu tedbirler, kişisel hijyen ve bakım. | Anlatma, Proje Sunumu, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
15 | Çocuklarda olası tehlike ve kazalara karşı alınması gereken önlemler. Dersin değerlendirilmesi. | Anlatma, Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Acar, A. (2017) Çocuk sağlığı ve hastalıkları. Ankara: Eğiten Yayıncılık | |
2 | Erdem, Y. (2011) Çocuk gelişimi ve eğitimi çocuk hastalıkları. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, çeşitli derlenmiş yazılı dokümanlar, projeksiyon aleti, yazı tahtası. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |