|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAĞLIK KURUMLARI İŞLEMECİLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ RIZA ÖZDEMİR (ozdemirali@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KEVSER ÇAĞLA GURLAŞ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sağlıkla ilgili risk oluşturabilecek yaşam alışkanlıkların ve yanlış uygulamaların fark edilmesi ve önlenmesinin sağlamanın yanı sıra sağlıklı yaşam davranışları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık, hastalık, sağlıklı yaşam kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Sağlık üzerinde kötü etkisi olan davranışları açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlıklı yaşam için sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, bireysel hijyen gibi konuları açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Stres ve baş etme kavramını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlıklı yaşamın önemi,sağlıklı yaşam için motivasyon, bireysel hijyen ve sağlık, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam, riskli davranışlar ve korunma, sağlığın geliştirilmesi, stres ve baş etme, bireysel bazda kriz ve kriz yönetimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sağlıklı yaşam dersine giriş. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Bireysel bakım ve hijyenik uygulamalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Bireysel bakım ve hijyenik uygulamalar. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Sağlıklı beslenme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Sağlıklı beslenme. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Obezite ve kilo kontrolünün önemi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fiziksel aktivite ve egzersiz. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
10 | Fiziksel aktivite ve egzersiz. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
11 | Riskli davranışlar ve korunma. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
12 | Stres kavramı ve insan üzerine etkileri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
13 | Stres ile etkili baş etme yöntemleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Bireysel bazda krizler ve kriz yönetimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Dersin genel tekrarı ve değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sağlık Alanında Temel Kavramlar Fatma Öz | |
2 | İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı L. Birol, N. Akdemir | |
3 | T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2866 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1823 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı yazı tahtası, kalem ve kağıtlar Web tabanlı dökümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 6 | 18 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |