|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitimde materyal geliştirmenin, tanımı, önemi, eğitsel materyallerin çeşitleri, eğitsel materyal geliştirme aşamaları ve eğitsel materyallerin çocukların gelişimine faydalarına yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitsel materyal geliştirmenin tanımı, eğitsel materyal geliştirmenin aşamalarını söyleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okul öncesinde eğitim materyal çeşitlerini, materyallerin özelliklerini ve materyal yapım aşamalarını anlatabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocukların gelişim alanlarına göre eğitim materyali hazırlayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, eğitimde materyal geliştirmenin, tanımı, önemi, eğitsel materyallerin çeşitleri, eğitsel materyal geliştirme aşamaları ve eğitsel materyallerin çocukların gelişimine faydaları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin açıklanması. Eğitici Materyalin Tanımı ve Önemi | Anlatma, soru-cevap, tartışma |
2 | Eğitici Materyallerin Tarihsel ve Kültürel Gelişimi | Anlatma, soru-cevap, tartışma |
3 | Eğitici Materyallerin Çocuk Gelişimine Etkisi | Anlatma, soru cevap, örnek olay |
4 | Öğretim Araç Gereçlerinin Teorik Temelleri | Anlatma, soru cevap, örnek olay |
5 | Eğitici Materyal Hazırlama Basamakları ve Örnekleri | Anlatma, soru cevap, örnek olay |
6 | Öğretim Materyalinin Seçimi, Hazırlanması ve Tasarımı | Anlatma, soru cevap, örnek olay |
7 | Araç Gereç Geliştirme | Anlatma, soru cevap, örnek olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Araç Gereç Geliştirme | Bireysel çalışma, Uygulama |
10 | Teknolojik Öğretim Araçları ve Bilgisayar Destekli Öğretim Araç Gereçlerinin Hazırlanması ve Uygulanması | Bireysel çalışma, Uygulama |
11 | Erken Çocukluk Dönemi Materyal Tasarımı | Bireysel çalışma, Uygulama |
12 | Erken Çocukluk Dönemi Materyal Tasarımı | Anlatma, soru-cevap, bireysel çalışma ,uygulama |
13 | Erken Çocukluk Dönemi Materyal Sunumu | Anlatma, soru-cevap, bireysel çalışma ,uygulama |
14 | Erken Çocukluk Dönemi Materyal Sunumu | Anlatma, soru-cevap, bireysel çalışma ,uygulama |
15 | Erken Çocukluk Dönemi Materyal Uygulanması | Anlatma, soru-cevap, bireysel çalışma ,uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özözen Danacı, M. (2017). Eğitimde araç gereç geliştirme. Eğiten Kitap. | |
2 | Öztürk Aynal, Ş. (2020). Erken çocukluk eğitiminde materyal tasarımı. Eğiten Kitap. | |
3 | Ülter, E. ve Ülter, N. (2024). Okul öncesi eğitimi için öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Akademi. | |
4 | Yalçınkaya, T. ve Sakin, A. (2022). Erken çocuklukta eğitsel oyuncaklar ve materyal geliştirme. Nobel Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 36 | ||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 24 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |