|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜLDEN ERDOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlar, yaratıcı çocuk özellikleri, çocukta yaratıcılığın ve sanatın gelişimine etki eden ekinlikler ve okul öncesi eğitim kurumlarında sanat etkinliklerinde kullanmak üzere materyal örnekleri hazırlamaya yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramları söyleyebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocuğun sanatsal ve yaratıcılık yönlerini geliştirici etkinlikleri planlayabilir.. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulamak üzere sanatsal etkinlik örnekleri planlar ve hazırlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, sanat ve yaratıcılıkla ilgili temel kavramlar, yaratıcı çocuk özellikleri, çocukta yaratıcılığın ve sanatın gelişimine etki eden ekinlikler ve okul öncesi eğitim kurumlarında sanat etkinliklerinde kullanmak üzere materyal örnekleri hazırlamaya yönelik konuları kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sanat ve Erken Çocuklukta Sanat Eğitimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Erken Çocukluk Döneminde Estetik ve Estetik Düşünceye Genel Bakış | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Erken Çocukluk Döneminde Sanatsal Gelişim Dönemleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
4 | Erken Çocukluk Döneminde Sanat Etkinlikleri Planlama ve Değerlendirme | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
5 | Erken Çocukluk Dönemi Sanat Eğitiminde Öğretmen, Eğitim Ortamları, Yöntemler | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
6 | Sanatın Diğer Alanlarla Bütünleştirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
7 | Erken Çocukluk Dönemi Sanat Eğitiminde Farklı Yaklaşımlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığın Gelişimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
10 | Erken Çocukluk Döneminde Yaratıcılığı Geliştirme Etkinlikleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi |
11 | Yaratıcılığın Gelişiminde Aile, Öğretmen ve Okul | Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
12 | Erken Çocukluk Dönemi Sanat ve Yaratıcı Etkinlik Uygulaması | Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Erken Çocukluk Dönemi Sanat ve Yaratıcı Etkinlik Uygulaması | Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
14 | Erken Çocukluk Dönemi Sanat ve Yaratıcı Etkinlik Uygulaması | Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
15 | Erken Çocukluk Dönemi Sanat ve Yaratıcı Etkinlik Uygulaması Dönem sonu değerlendirilmesi. | Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çakmak, A. ve Geçmiş, H. (2014). Çocukta sanat ve yaratıcılık. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
2 | Argun, Y. (2012). Okul öncesi eğitimde sanat ve yaratıcılık. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
3 | Erhan, G. (2022). Erken çocuklukta sanat eğitimi. Eğiten Kitap. | |
4 | Yazgın, E. ve Yazgın, Y. (2020). Erken çocuklukta yaratıcılık ve yaratıcı çocuk etkinlikleri. Pegem akademi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon ve Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 24 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 36 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 74 |