|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, çocuk animatörünün tanımı ve önemi, okul öncesi eğitimde animasyon etkinlik çeşitleri (yüz boyama, kostüm hazırlama, dans çeşitleri ve parmak oyunları) planlama ve bu etkinlikleri uygulamaya yönelik bilgi, beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Animasyonun tanımı ve okul öncesi eğitimde uygulanan animasyon etkinlik çeşitlerini anlatabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Animasyon etkinliklerinden yüz boyama ve kostüm hazırlama aşamalarını söyler ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Animasyon etkinliklerinden dans çeşitlerini ve parmak oyunu çeşitlerini anlatır ve uygulayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, çocuk animatörünün tanımı ve önemi, okul öncesi eğitimde animasyon etkinlik çeşitleri (yüz boyama, kostüm hazırlama, dans çeşitleri ve parmak oyunları) planlama ve bu etkinlikleri uygulamaya yönelik konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğinin tanıtımı. Çocuk animatörlüğünün tanımı ve önemi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap |
2 | Animatörün tanımı ve özellikleri. Animatörlük ilkeleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap Kaynak Tarama |
3 | Okul öncesi eğitimde animasyon etkinlik çeşitleri ve okul öncesi eğitimde animatörlük etkinliklerinin önemi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap Kaynak Tarama |
4 | Animatörlük etkinliklerinden yüz boyamanın tanımı, uygulama aşamaları ve yüz boyamanın tarihçesi. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap Kaynak Tarama |
5 | Yüz boyama etkinlikleri uygulama örnekleri. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru cevap Kaynak Tarama Örnek Olay Yöntemi |
6 | Animatörlük etkinliklerinden kostümün tanımı, uygulama aşamaları. | Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Örnek Olay Yöntemi |
7 | Kostüm planlama ve kostümü uygulama aşamalarını belirleme. | Anlatma Yöntemi Örnek olay Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama aşamaları belirlenen kostümü kesme ve dikişini tamamlama. | Anlatma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Bireysel Çalışma Yöntemi |
10 | Dikişi tamamlanan kostümün dış aksesuar ve süsleme aşamalarını planlama. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Kostümün dış aksesuar kısımlarını dikip, tamamlama. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Hazırlanan kostümle bireysel dans ekinliği planlama ve uygulama. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Hazırlanan kostümle bireysel etkinlik yüz boyama etkinliği planlama ve uygulama | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Hazırlanan kostümle bireysel hikaye anlatma etkinliği planlama ve uygulama. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Hazırlanan kostümle bireysel parmak oyunları etkinliği planlama ve uygulama. Yıl sonu değerlendirmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Beceri Geliştirme Çalışması Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kanpolat vd., (2016).Drama ve animasyon uygulamaları. Ankara: İzge Yayıncılık | |
2 | Pervan vd., (2018). Erken çocukluk döneminde dramatik etkinlik uygulamaları ve kostüm hazırlama. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar, Projeksiyon, Yazı Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 6 | 12 |
c) Performans Ödevi | 2 | 6 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |