Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 203 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 203 Adı: ÇOCUKTA BILIM VE TEKNOLOJI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı okul öncesi dönemde bilim eğitiminin önemi, bilim etkinliğini uygulama, bilim okuryazarlığı ve teknoloji okuryazarlığının önemi ve çocuklara nasıl kazandırılacağının kavratılmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Okul öncesi eğitimde bilim eğitimi sürecinin önemini açıklayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bilim eğitimini uygulayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bilgisayar destekli eğitimi uygulayabilir. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocukta Bilim ve Teknoloji dersi Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitim, Okul Öncesi Eğitim ortamlarına teknolojinin kaynaştırılması, Bilgisayar programları ve oyun uygulamaları ile Erken çocukluk dönemi için çeşitli internet tarayıcıları ,Özel gereksinimli çocuklarda teknolojiyi kullanma ve Bilimsel süreç becerileri konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilim ve Bilim Tarihi, Bilimin Doğası ve Öğretimi Anlatım, tartışma
2 Kavram Gelişimi ve Öğretimi Anlatım, soru cevap
3 Bilimsel Süreç Becerileri tartışma soru cevap
4 Fen nedir ve Çocuklar Feni Nasıl Öğrenir? Anlatım,beceri ve düzey geliştirme.
5 Okul Öncesi Eğitimde Fen Programları Anlatım,tartışma
6 Fen Öğretiminde Temel Kuramlar ve Yaklaşımlar Anlatım,beceri ve düzey geliştirme.
7 Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi Öğretim Ortamları, Materyalleri, Öğretmenlerin, Ailelerin ve Toplumun Rolü Anlatım, örnek olay
8 Ara Sınav
9 Bilim Eğitiminde Bütünleştirilmiş Program Yaklaşımı ve STEM tartışma, örnek olay inceleme
10 Bilim Eğitiminde Bütünleştirilmiş Program Yaklaşımı ve STEM Anlatım, soru cevap
11 Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi Anlatım, tartışma
12 Okul Öncesi Dönemde STEM Eğitimi Anlatım,beceri ve düzey geliştirme.
13 Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik Anlatım,beceri ve düzey geliştirme.
14 Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik Anlatım,beceri ve düzey geliştirme.
15 Çocuk ve Teknoloji, Teknolojinin Çocuğun Gelişim Alanlarına Etkisi, Eğitimde Teknolojinin Kullanımı, Çocuk ve Medya Anlatım,beceri ve düzey geliştirme.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altıntaş, G., Karabulut, R., Türksoy, E. (2022). Çocuklukta bilim ve teknoloji. Ankara: Eğiten Kitap.
2 Kol, S. (2020). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem Akademi.
3 Akman, B., Uyanık Balat, G., Güler, T. (2011). Okul öncesi dönemde fen eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
4 Akıner, N., İnceoğlu, Y. (2008). Medya ve çocuk rehberi. Konya: Eğitim Kitapevi.
5 Akarsu, M., Elmas, R., Okur Akçay, N. (2022).STEM eğitim yaklaşımı. Ankara. Pegem.
6 Çelenk, A. (2023). Erken çocukluk döneminde stem eğitimi ve örnek ders planları. Ankara. Nobel.
7 Çepni, S. (2018). Kuramdan uygulamaya stem eğitimi. Ankara. Pegem.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 6 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 5 5
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 90