Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 209 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 209 Adı: ÇOCUK VE OYUN Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜLDEN ERDOĞAN (guldenerdogan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, GÜLDEN ERDOĞAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; 0-6 yaş döneminde oyunun çocukların fiziksel, duygusal, sosyal, ve bilişsel gelişimi üzerine olan etkisini ve önemini kavrayarak oyun türlerini bilerek çocuklar için güvenli ve sağlıklı oyun çevreleri oluşturmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuğun gelişmesinde ve büyümesinde oyunun rolünü ve temel oyun teorilerini bilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Farklı oyun materyallerinin ve araçlarının çocuğun gelişimini nasıl etkilediğini bilir. PÇ-
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal ve bilişsel oyun özelliklerini açıklar. PÇ-
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Oyunun tanımı ve özellikleri, Eğitimcilerin oyuna ilişkin görüşleri, Oyun kuramları, Çocuğun gelişimine bağlı oyun aşamaları, Oyun ve yaratıcılık, Oyunun çocukların bilişsel dil gelişimine etkisi, Açık hava oyunlarının beden ve hareket gelişimine etkisi, Oyun etkinliklerini planlama ve materyal seçimi, Gelişim ve eğitim alanlarına uygun oyun köşeleri, Gözlem yoluyla oyunları izleme ve değerlendirme, Kayıt tutma ve rapor hazırlama, Farklı gelişen çocuklarda oyun yoluyla eğitim, Türk kültüründe oyun ve oyuncağın rolü.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Oyun kavramının tanımı ve oyun ile ilgili temel kavramlar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Oyun kavramının önemi ve temel özellikleri Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 Oyun kavramının kuramları Anlatım Yöntemi
4 Dünyada oyun kavramının tarihçesi ve gelişimi (Müze Gezisi) Anlatım Yöntemi Alan Gezisi
5 Çocuk gelişiminde oyun türleri Anlatım Yöntemi, Soru Cevap Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Çocuğun gelişim alanlarına oyunun etkisi Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Oyun materyalleri ve oyuncaklar Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bazı Erken Çocukluk Eğitimi Yaklaşımlarında Oyun Materyali ve Oyuncaklar Anlatım Yöntemi
10 Eğitici oyuncaklar (Anaokulu Gezisi) Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi Alan Gezisi
11 Oyun materyali ve oyuncak seçiminde anne-babalara ve eğitimcilere öneriler Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 Erken çocukluk döneminde yer alan çocuklara göre oyun etkinlikleri geliştirme Anlatım Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 Erken çocukluk döneminde yer alan çocuklara göre oyun etkinlikleri geliştirme
14 Erken çocukluk döneminde yer alan çocuklara; oyun materyalleri ve oyuncaklar geliştirme
15 Erken çocukluk döneminde yer alan çocuklara; oyun materyalleri ve oyuncaklar geliştirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dere, Ü., Ünal, M. (2021). Oyun gelişimi ve oyun materyalleri. Ankara: Eğiten Kitap.
2 Nalbantoğlu, Ö. (2020). Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi. Nobel Akademik Yayıncılık.
3 Ulutaş, A. (2016). Okul öncesi eğitimde oyun. Ankara: Eğiten Kitap.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 60
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 4 5 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 5 5
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 59