|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere, herhangi bir konuda bilimsel araştırma yapmalarına ve raporlamalarına olanak sağlayacak bilgiler kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bu dersin sonunda, öğrenciler bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklayabilir |
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirebilir |
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili konulara eleştirel yaklaşabilir. |
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilim, bilgi, hipotez, teori, yöntem ve teknik gibi kavramların öğrenilmesi, Araştırma süreci ve aşamaları, kaynak (literatür) taraması ve yapılan bir araştırmayı bir sunum haline getirerek sınıf ortamında sunabilme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin ve ders programının açıklanması. Bı̇lı̇m, Bı̇lı̇msel Araştırma Kavramları Ve Bı̇lı̇msel Araştırma Sürecı̇ | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap |
| 2 | Bilim Türleri, İşlevleri, Özellikleri … | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay |
| 3 | Bilimin Amacı ve Sınıflandırılması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Bilimin Temel Kavramları: Olgu, Olay, Veri, Bilgi Edinme Yolları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap |
| 5 | Bilimin Temel Kavramları: Değişken, Deney, Model, Önerme, Hipotez... | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap |
| 6 | Bilimin Temel Kavramları: İlkeler, Yasa, Paradigma, Teori | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap |
| 7 | Mantıklı Düşünmenin Temel İlkeleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilimsel Düşünme ve Yasaları : Tümevarım, Tümdengelim, Analoji, Metafor... | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay |
| 10 | Bilimsel Yöntemler ve Araştırmalar | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay |
| 11 | Bilimsel Araştırma Süreci | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap Proje Sunumu |
| 12 | Literatür (Kaynak) Taraması: Veri Tabanları | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap Proje Sunumu |
| 13 | Bilimsel Makalenin Bölümleri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Proje Sunumu |
| 14 | Bı̇lı̇msel Araştırma Raporunun Hazırlanması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Proje Sunumu |
| 15 | Dersin Genel Tekrarı ve Değerlendirme. | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap Proje Sunumu |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Okumuş, A. Bilimsel Araştırma Teknikleri, İstanbul Ünı̇versı̇tesı̇ Açık Ve Uzaktan Eğı̇tı̇m Fakültesı̇ | |
| 2 | URAL, Ayhan ve İbrahim KILIÇ (2006), Bilimsel AraştırmaSüreci ve SPSS ile Veri Analizi, (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| 3 | KALAYCI, Şerif (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (3. Baskı), Asil Yayın Dağıtım, Ankara: | |
| 4 | Ünal S, (2019) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI ERZURUMhttps://icerik.ataaof.edu.tr/?d=sosyalbilimlerdearastirmayontemleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Notu, Yardımcı Kitaplar, Google Akademik Veri Tabanı, Dergipark veri tabanı, NEVÜ Kütüphanesi Online Veri Tabanları, Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 91 | ||