Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 220 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 220 Adı: ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNIKLERI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖMER AKÇAYIR (omerakcayir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere, herhangi bir konuda bilimsel araştırma yapmalarına ve raporlamalarına olanak sağlayacak bilgiler kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu dersin sonunda, öğrenciler bir bilimsel araştırmanın nasıl yapılması gerektiği açıklayabilir PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Raporlaştırma sürecini tanımlar ve gerçekleştirebilir PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
PÇ-13 Meslek etiğine uygun şekilde davranır.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Alanıyla ilgili konulara eleştirel yaklaşabilir. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilim, bilgi, hipotez, teori, yöntem ve teknik gibi kavramların öğrenilmesi, Araştırma süreci ve aşamaları, kaynak (literatür) taraması ve yapılan bir araştırmayı bir sunum haline getirerek sınıf ortamında sunabilme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve ders programının açıklanması. Bı̇lı̇m, Bı̇lı̇msel Araştırma Kavramları Ve Bı̇lı̇msel Araştırma Sürecı̇ Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap
2 Bilim Türleri, İşlevleri, Özellikleri … Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay
3 Bilimin Amacı ve Sınıflandırılması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi
4 Bilimin Temel Kavramları: Olgu, Olay, Veri, Bilgi Edinme Yolları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap
5 Bilimin Temel Kavramları: Değişken, Deney, Model, Önerme, Hipotez... Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap
6 Bilimin Temel Kavramları: İlkeler, Yasa, Paradigma, Teori Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap
7 Mantıklı Düşünmenin Temel İlkeleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay
8 Ara Sınav
9 Bilimsel Düşünme ve Yasaları : Tümevarım, Tümdengelim, Analoji, Metafor... Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay
10 Bilimsel Yöntemler ve Araştırmalar Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay
11 Bilimsel Araştırma Süreci Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap Proje Sunumu
12 Literatür (Kaynak) Taraması: Veri Tabanları Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap Proje Sunumu
13 Bilimsel Makalenin Bölümleri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Proje Sunumu
14 Bı̇lı̇msel Araştırma Raporunun Hazırlanması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Örnek Olay Proje Sunumu
15 Dersin Genel Tekrarı ve Değerlendirme. Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru ve Cevap Proje Sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Okumuş, A. Bilimsel Araştırma Teknikleri, İstanbul Ünı̇versı̇tesı̇ Açık Ve Uzaktan Eğı̇tı̇m Fakültesı̇
2 URAL, Ayhan ve İbrahim KILIÇ (2006), Bilimsel AraştırmaSüreci ve SPSS ile Veri Analizi, (2. Baskı), Detay Yayıncılık, Ankara.
3 KALAYCI, Şerif (2008), SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. (3. Baskı), Asil Yayın Dağıtım, Ankara:
4 Ünal S, (2019) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI ERZURUMhttps://icerik.ataaof.edu.tr/?d=sosyalbilimlerdearastirmayontemleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notu, Yardımcı Kitaplar, Google Akademik Veri Tabanı, Dergipark veri tabanı, NEVÜ Kütüphanesi Online Veri Tabanları, Bilgisayar, Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 2 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 91