|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin Özel eğitim alanı ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilebilmesi, Özel eğitimin Tarihsel sürecinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi Türkiye’de özel eğitimin gelişiminin değerlendirilebilmesi becerilerini kazanabilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olabilecektir. Temel kavramları tanıyacaktır, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir |
PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Engel türlerini, özellikleri ve tedavi yaklaşımlarını bilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir. PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür. PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları,Görme engellileri tanıma , İşitme engellileri tanılama.Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Anlatma Yöntemi |
2 | ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ | Anlatma Yöntemi |
3 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
4 | ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
6 | DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | ÖZEL EĞİTİM ALANINDA SINIFLANDIRMA YAYGINLIK ORANLARI | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
10 | GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatma Yöntemi |
11 | İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
12 | İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Anlatma Yöntemi |
13 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA | Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi |
14 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
15 | DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçbeker, B. Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık; 2020 | |
2 | Deretarla Gül, E. Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2019. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitapları-projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |