Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / ÇGE 201 - ÇOCUK GELİŞİMİ

Kodu: ÇGE 201 Adı: ÖZEL EĞITIM I Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü ÇOCUK GELİŞİMİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı VEYSEL ŞİRVAN ÇETİN (veyselcetin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin Özel eğitim alanı ile ilgili temel bilgilerinin öğrenilebilmesi, Özel eğitimin Tarihsel sürecinin öğrenilmesi ve değerlendirilmesi Türkiye’de özel eğitimin gelişiminin değerlendirilebilmesi becerilerini kazanabilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitim alanı ile ilgili bilgi sahibi olabilecektir. Temel kavramları tanıyacaktır, PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-5 Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler.
PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Özel eğitimde görev alan personelin rol ve sorumluluklarını betimleyebilecektir PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-7 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür.
PÇ-11 Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder.
PÇ-15 Meslek alanının bir gerekliliği olarak, diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Engel türlerini, özellikleri ve tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır.
PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÇ-4 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme davranışı gösterir.
PÇ-16 Aile ve çocuk ile doğrudan, açık ve etkili bir iletişim kurar ve sürdürür.
PÇ-17 Çocuk gelişimine yönelik bütünsel bir bakış açısı geliştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları,Görme engellileri tanıma , İşitme engellileri tanılama.Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 ÖZEL EĞİTİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Anlatma Yöntemi
2 ÖZEL EĞİTİM İLKELERİ Anlatma Yöntemi
3 ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 ENGELE NEDEN OLAN FAKTÖRLER Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 DÜNYADA ÖZEL EĞİTİM Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 TÜRKİYEDE ÖZEL EĞİTİM Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 ÖZEL EĞİTİM ALANINDA SINIFLANDIRMA YAYGINLIK ORANLARI Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
10 GÖRME ENGELLİLERİ TANIMA VE SINIFLANDIRMA Anlatma Yöntemi
11 İŞİTME ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
12 İŞİTME ENGELİNİ ÖNLEME VE ERKEN TANI Anlatma Yöntemi
13 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLAMA Anlatma Yöntemi, Örnek Olay Yöntemi
14 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 DİL VE KONUŞMA GÜÇLÜĞÜ NEDENLERİ Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koçbeker, B. Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Eğiten Kitap Yayıncılık; 2020
2 Deretarla Gül, E. Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık; 2019.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
ders kitapları-projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150