Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / IDD-101 - SERAMİK VE CAM

Kodu: IDD-101 Adı: İŞARET DİLİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SERAMİK VE CAM
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ŞÜKRAN DOĞRU GÜRPINAR (sdgurpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, işaret dilinde kullanılan temel el ve vücut hareketleri ile mimiklere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İşaret dilini kullanabilir. PÇ-7 Etkin iletişim kurma ve kendini ifade edebilme becerisi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 İşaret dilinin önemini kavrayabilir. PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği, bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 İşaret diliyle fikirlerini açıklayabilir. PÇ-6 Fikir ve sanat eserleri alanlarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İşaret diliyle ilgili temel el ve vücut hareketleri ile mimikler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İşaret dilinin önemi, Türkiye’ de ve Dünya’da işitme engellilik Anlatma Yöntemi
2 İşaret Dili Alfabesi Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
3 Selamlaşma ve tanışma diyalogları Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
4 Günlük konuşmalar Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
5 Aile ve akrabalar Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
6 Ülkeler Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
7 Sayılar Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
8 Ara Sınav
9 Gün, ay ve mevsimler Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
10 İşaret Dili ve Türkçe arasındaki farklılıklar Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
11 Renkler Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
12 Duyguların ifadesi Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
13 Düşüncelerin ifadesi Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
14 Düşüncelerin ifadesi Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
15 Özgeçmiş anlatımı Anlatma Yöntemi, Rol Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ellerle Konuşmak: Türk İşaret Dili Araştırmaları. (Ed. E. Arık) İstanbul: Koç Üniversitesi.
2 Türkiye’de Özel Eğitim. Özel Eğitim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi. Özdemir S. (2006).
3 Türk İşaret Dili Sözlüğü. (2015). Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2015.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 15 30
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 64