|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SAHNE SANATLARI BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU ÖZER (burcuozer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, işaret dilinde kullanılan temel el ve vücut hareketleri ile mimiklere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İŞARTET DİLİNİ KULLANIR |
PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | İŞARTET DİLİNİN ÖNEMİNİ KAVRAR |
PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | İŞARET DİLİ İLE FİKİRLERİNİ AÇIKLAYABİLİR |
PÇ-19 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İşaret diliyle ilgili temel el ve vücut hareketleri ile mimikler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşaret dilinin önemi, Türkiye’ de ve Dünya’da işitme engellilik | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | İşaret Dili Alfabesi | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Selamlaşma ve tanışma diyalogları | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Günlük konuşmalar | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Aile ve akrabalar | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | Ülkeler | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | Sayılar | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gün, ay ve mevsimler | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | İşaret Dili ve Türkçe arasındaki farklılıklar | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Renkler | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Duyguların ifadesi | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Düşüncelerin ifadesi | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Düşüncelerin ifadesi | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Özgeçmiş anlatımı | Anlatma Yöntem,Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 5 | 40 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |