|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Farklı ikinci dil edinimi kuram ve yaklaşımları konusunda bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Aynı zamanda, ikinci dil ediniminde rol oynayan önemli faktörleri vurgulamak ve öğrencilerin ikinci dil edinimi alanında teori-pratik ilişkisini görmelerine yardımcı olmayı hedeflemektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ikinci dil ediniminde teori ve pratik ilişkisini kurup tartışabilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Ikinci dil ediniminde rol oynayan değişik faktörleri belirtip açıklayabilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Farklı ikinci dil edinimi teorilerini karşılaştırabilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ikinci dil edinimi teorilerinin temel noktalarını anlatabilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | ikinci dil edinimi kuramlarını karşılaştırabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | ikinci dil edinimi kuramlarını güncel durumlarla değerlendirebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders tanıtımı ve tanışma, İkinci Dil Edinimi (SLA) alanında kullanılan temel kavram ve terimler, İkinci Dil Edinimi araştırmalarının yakın tarihçesi, Birinci dilin rolü, Doğal dil gelişimi süreci ve sıralaması, İkinci Dil Ediniminde bireysel farklılıklar, Universal Gramer Yaklaşımı, Zihinsel Yaklaşımlar, Fonksiyonel/Pragmatik Perspektifler, İkinci Dil Ediniminde dil girdisi (input) ve etkileşim, Sosyokültürel Perspektifler, Sosyaldilbilimsel Perspektifler, Teori ve Pratik ilişkisi, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders tanıtımı Kültürel kimliğin geliştirilmesi, bir kültür unsuru olarak dil, dil ve kültür ilişkisi | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
2 | İkinci Dil Edinimi (SLA) alanında kullanılan temel kavram ve terimler | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
3 | İkinci Dil Edinimi araştırmalarının yakın tarihçesi | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
4 | Birinci dilin rolü | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
5 | Doğal dil gelişimi süreci ve sıralaması | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
6 | İkinci Dil Ediniminde bireysel farklılıklar | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
7 | Universal Gramer Yaklaşımı | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zihinsel Yaklaşımlar | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
10 | Fonksiyonel/Pragmatik Perspektifler | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
11 | İkinci Dil Ediniminde dil girdisi (input) ve etkileşim | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
12 | Sosyokültürel Perspektifler | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
13 | Sosyaldilbilimsel Perspektifler | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
14 | Teori ve Pratik ilişkisi | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
15 | Genel konu tekrarı ve tartışma | Ders anlatımı, tartışma, değişik kaynaklardan araştırma yapma, sunumlar, rapor ve yazı yazma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ellis, R. (1985). Understanding second language acquisition. UK: Oxford University Press. | |
2 | Mitchell, R. & Myles, F. (2004). Second language learning theories (2nd ed.). London: Hodder Arnold. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |