|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BAHAR İŞİGÜZEL (bahar.isiguzel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders sonunda, öğrenciler duygu ve düşüncelerini kendi tümceleri ile Almanca ifade eder; teknoloji kullanarak özgün konuşma etkinlikleri yaratır, düzenler ve sunar; drama etkinlikleri düzenler ve bunlarda yer alır; bilgilendirici konuşmalar hazırlar ve sunar; fosilleşmiş dilbilgisi ve sesletim hatalarını düzeltir; beden dilini uygun bir biçimde kullanır ve yorumlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bir duygu ve düşünceyi İngilizce ifade edebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Bilgilendirici konuşmalar sunabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Dilbilgisi hatalarını düzeltebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | B1/B2 dil seviyesinde günlük konuşmaları takip edebilir ve konuşmalara katılabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | B1/B2 dil seviyesinde metinler oluşturabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | Sesletim hatalarını düzeltebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İleri düzeyde sözlü iletişim kurma becerisinin geliştirilmesi; röportajlar, sunumlar ve tartışmalar gibi sözel etkinlikler yoluyla duygu ve düşüncelerini uygun bir biçimde ifade edebilme becerisinin geliştirilmesi; duyduğunu anlamaya yönelik tekniklerin ve stratejilerin tanıtılması ve uygulanması yoluyla ileri düzeyde konuşma ve duyduğunu anlama becerisinin geliştirilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Resmi ve resmi olmayan konuşmanın tanıtımı | Anlatım, tartışma |
| 2 | Beden dili ve konuşma türü arasındaki ilişkinin tanımlanması | Anlatım, tartışma |
| 3 | Konu tabanlı bireysel sunum | Sunum, tartışma |
| 4 | Konu tabanlı bireysel sunum | Sunum, tartışma |
| 5 | Özgün ikili sunum | Sunum, tartışma |
| 6 | Özgün ikili sunum | Sunum, tartışma |
| 7 | Serbest konulu bireysel sunum | Sunum, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Serbest konulu bireysel sunum | Sunum, tartışma |
| 10 | Drama etkinliklerine hazırlık | Sunum, tartışma |
| 11 | Doğaçlama veya planlanmış drama etkinliği | Sunum, tartışma |
| 12 | Doğaçlama veya planlanmış drama etkinliği | Sunum, tartışma |
| 13 | Doğaçlama veya planlanmış drama etkinliği | Sunum, tartışma |
| 14 | Dönem değerlendirmesi: sözcük ve dilbilgisi hatalarını gözden geçirme | Tartışma |
| 15 | Dönem değerlendirmesi: sözcük ve dilbilgisi hatalarını gözden geçirme | Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Koithan, U., Schmitz, H., Sieber, T., & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu B1 plus: Mittelstufe Deutsch. Arbeitscbuch 1 mit Audio-CD. Stuttgart: Ernst Klett Sprachen GmbH | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 124 | ||