|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | YAZMA BECERİLERİ 1, | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin düşünme becerilerini yazma alanında geliştirme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Yazma alt becerilerini geliştirebilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Karşılaştırmalı ve karşıtsal metinler planlayabilir ve oluşturabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Farklı türde metinler planlayabilir ve oluşturabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-16 Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir ve akranlarının uygulamalarını değerlendirir. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | özel ve resmi mektupların/maillerin özelliklerini tanır, analiz eder ve kullanabilir |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Kelime bilgisi B1 düzeyinde aktif olarak verilen metinlerde kullanabilir. |
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular.
PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | verilmiş olan örnek metinlerin yardımı ile serbest metin türleri yazabilir. |
PÇ-8 Alanındaki yayınların işlevselliğini, güncelliğini, etkinliğini değerlendirir ve özgün makaleler yazar.
PÇ-10 Alanının gerektirdiği düzeyde bir bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini sınıf içinde uygular. PÇ-13 Yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-18 Alanında karşılaştığı sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yazmak için okuma, okunmak için yazma; yazma öncesi, sırasında ve sonrası aşamalarda yapılacak uygulamalar konusunda farkındalık yaratma; açımlama yaparak yeniden yazma; yazdıklarını gözden geçirme becerisi; yazdıklarını kendi kendine değerlendirme; akran değerlendirmesi; kompozisyon ve ödev raporu yazımı. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Araştırma-inceleme. İnternette meslekler hakkında araştırma yapma ve tanıtma. | Anlatım, tartışma |
| 2 | İlan yazma. Yaratıcı ticari fikirler bulma. | Anlatım, tartışma |
| 3 | Betimleyici kompozisyon yazma. Farklı meslekleri aynı anda icra etmenin avantaj ve dezavantajları hakkında yazı yazmak. | Anlatım, tartışma |
| 4 | Betimleyici kompozisyon yazma. İş ve meslek konusunda ünlü insanları tanıtan bir kompozisyon yazma. | Anlatım, tartışma |
| 5 | Sınıflandırılmış türde kompozisyon yazma. Eş arama konusunda gerekçeli bir metin yazma. | Anlatım, tartışma |
| 6 | Metin tamamlama. Eş bulma konusunda verilen cümleleri tamamlama. | Anlatım, tartışma |
| 7 | Araştırma yazısı yazma. Sevgi konusunda ünlü kişlerin düşüncelerini araştırma ve inceleme. | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilgilendirici, tasvir edici türde kompozisyon yazma. Bir ürünü tanıtmak. | Anlatım, tartışma |
| 10 | Reklam metni hazırlama. | Anlatım, tartışma |
| 11 | Tüketim konusunda araştırma inceleme yazısı yazma. | Anlatım, tartışma |
| 12 | Bir şehri tanıtıcı metin yazma. Broşür inceleme. | Anlatım, tartışma |
| 13 | Araştırma inceleme yazısı yazma. Ünlü bir kişinin yapmış olduğu bir seyahati anlatma. | Anlatım, tartışma |
| 14 | Tartışma türünde kompozisyon yazma. Çeşitli çevre sorunları hakkında bir rapor hazırlama. | Anlatım, tartışma |
| 15 | Araştırma inceleme yazısı hazırlama. Çevre ve doğa konusunda kişi veya kurumların görüşlerini anlatan yazı araştırma ve inceleme. | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Girgensohn, K. / Sennewald, N. (2012). Schreiben lehren, schreiben lernen. Eine Einführung. Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft | |
| 2 | Balme, M.P. & Schwalb, S.& Weers, D. (2008). Em neu Brückenkurs. Kursbuch Niveaustufe B+. Ismaning. Hueber Verlag. | |
| 3 | Mitziviris, A.F.(2009). AusBlick Deutsch für Jugendliche und junge Erwachsene. Ismaning. Hueber Verlag. | |
| 4 | Koithan, U. & Schmitz, H & Sieber, T & Sonntag, R. (2014). Aspekte neu. Mittelstufe B1. München. Klett-Langenscheidt Verlag. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitapları, örnek metinler, internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 2-14 | 12 | 10 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 1 | 12 | 12 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 83 | ||