Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / RPDAE 203 - REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Kodu: RPDAE 203 Adı: ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MERVE NURLU (nurlu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin, öğrenme sürecine ilişkin temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları ve etkili öğrenme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Farklı yaklaşımlar çerçevesinde öğrenme sürecini analiz eder PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Etkili öğrenme yöntem ve tekniklerini kavrar PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen (öğrenen, öğrenme malzemesi, öğrenme stratejisi, öğrenme ortamı ile ilgili) etkenler, öğrenme kuramları (davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, hümanist yaklaşım), etkili öğrenme yöntem ve teknikleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler Anlatım, tartışma, soru cevap
2 Öğrenmeyi etkileyen faktörler Anlatım, tartışma, soru cevap
3 Davranışçı yaklaşım – I Anlatım, tartışma, soru cevap
4 Davranışçı yaklaşım – II Anlatım, tartışma, soru cevap
5 Davranışçı yaklaşım – III Anlatım, tartışma, soru cevap
6 Bilişsel yaklaşım – I Anlatım, tartışma, soru cevap
7 Bilişsel yaklaşım – II Anlatım, tartışma, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Bilişsel yaklaşım – III Anlatım, tartışma, soru cevap
10 İnsancı (hümanist) yaklaşım – I Anlatım, tartışma, soru cevap
11 İnsancı (hümanist) yaklaşım – II Anlatım, tartışma, soru cevap
12 Sinirbilimsel yaklaşım (neurolism) – I Anlatım, tartışma, soru cevap
13 Sinirbilimsel yaklaşım (neurolism) – II Anlatım, tartışma, soru cevap
14 Öğrenme stilleri / Etkili öğrenme yöntem ve teknikleri Anlatım, tartışma, soru cevap
15 Motivasyon Anlatım, tartışma, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Akbaba, S. (2021). Psikolojik danışma ve sınıf ortamlarında öğrenme psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi.
2 Bates, B. (2016). Learning theories simplified. Sage Publications.
3 Poyraz, C. ve İnan Kaya, G. (Ed.). (2020). Eğitim psikolojisi. Ankara: Murat Yayınları.
4 Ulusoy, A. (Ed.). (2021). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon, powerpoint sunusu, tahta, kalem, ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 12 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 12 24
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 7 21
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120