Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklar |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Farklı yaklaşımlar çerçevesinde öğrenme sürecini analiz eder |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Etkili öğrenme yöntem ve tekniklerini kavrar |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen (öğrenen, öğrenme malzemesi, öğrenme stratejisi, öğrenme ortamı ile ilgili) etkenler, öğrenme kuramları (davranışçı yaklaşım, bilişsel yaklaşım, hümanist yaklaşım), etkili öğrenme yöntem ve teknikleri. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Öğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
2 |
Öğrenmeyi etkileyen faktörler |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
3 |
Davranışçı yaklaşım – I |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
4 |
Davranışçı yaklaşım – II |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
5 |
Davranışçı yaklaşım – III |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
6 |
Bilişsel yaklaşım – I |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
7 |
Bilişsel yaklaşım – II |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Bilişsel yaklaşım – III |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
10 |
İnsancı (hümanist) yaklaşım – I |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
11 |
İnsancı (hümanist) yaklaşım – II |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
12 |
Sinirbilimsel yaklaşım (neurolism) – I |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
13 |
Sinirbilimsel yaklaşım (neurolism) – II |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
14 |
Öğrenme stilleri / Etkili öğrenme yöntem ve teknikleri |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
15 |
Motivasyon |
Anlatım, tartışma, soru cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Akbaba, S. (2021). Psikolojik danışma ve sınıf ortamlarında öğrenme psikolojisi. Ankara: Pegem Akademi. |
2 |
Bates, B. (2016). Learning theories simplified. Sage Publications. |
3 |
Poyraz, C. ve İnan Kaya, G. (Ed.). (2020). Eğitim psikolojisi. Ankara: Murat Yayınları. |
4 |
Ulusoy, A. (Ed.). (2021). Gelişim ve öğrenme psikolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Akıllı tahta, bilgisayar, projeksiyon, powerpoint sunusu, tahta, kalem, ders kitabı. |