Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Felsefe ile ilgili temel kavramaları ve bilim felsefe ilişkisi açıklar. |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Eğitim sistemini felsefi açıdan irdeler. |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Eğitim felsefesi ile ilgili teorileri açıklar |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kendi mesleğine yönelik bir eğitim felsefesi edinir. |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Eğitimi etkileyen felsefi akımları bilir |
PÇ-22 Sosyal bilimlerin farklı alanları (sosyoloji, psikoloji, antropoloji, felsefe vb.) ile kendi alanı arasında ilişki kurar
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki, eğitim felsefesinin tanımı, eğitimi etkileyen temel felsefi akımlar (idealizm, realizm, pragmatizm ve varoluşçuluk), eğitim felsefesi akımları (daimicilik, esasicilik, ilerlemecilik, yeniden kurmacılık, varoluşçuluk, oluşturmacılık), eğitim felsefesi akımlarının Türkiye Cumhuriyeti eğitim sistemine etkileri, eğitim felsefesi ve çağdaş eğitim sistemleri.
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
2 |
Felsefenin temel konuları ve sorun alanları |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
3 |
Eğitim ve felsefe ilişkisi |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
4 |
Varlık/bilgi/ahlak ve değerler felsefesi |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
5 |
İdealist, daimici ve realist eğitim felsefeleri
|
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
6 |
Esasici ve pragmatist eğitim felsefeleri
|
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
7 |
İlerlemeci, varoluşçu ve yeniden kurmacı eğitim felsefeleri |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eleştirel/radikal görüşler |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
10 |
Batı ve İslam Dünyası Eğitim Görüşleri |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
11 |
İnsan doğası, bireysel farklılıklar ve eğitim |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
12 |
Bazı siyasi ve ekonomik ideolojiler açısından eğitim |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
13 |
Türkiye’de modernleşme sürecinde etkili olan düşünce akımları ve eğitim |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
14 |
Türk eğitim sisteminin felsefi temelleri |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
15 |
Uygulamalı çalışmalar (film, haber, karikatür vs. incelemesi) |
Anlatım,soru-cevap, tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Cevizci, A. (2012). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları |
2 |
Ergün, M. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Akademi |
3 |
Gerald E. G. (2006). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi |
4 |
Noddings N. (2016), Eğitim Felsefesi, (Çev.) Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık |
5 |
Sönmez, V. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Notları, Computer
|