Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kur’an İlimlerinin doğuşu ve gelişmesi hakkında yeterli bilgiye sahip olma |
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Kur’an’ın Metinleşme Sürecinin Kavranması |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
|
|
DÖÇ-3 |
Vahyin Genel Olarak Tanınması |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kur’an’da garip/ az bilindiği varsayılan kelimeler hakkında bilgi sahibi olma |
PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kur’an’ın Metinleşmesiyle İlgili Faaliyetlerin Bilinmesi |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Kur’an’ın Lafzıyla İlgili İlimlerin Bilinmesi |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Kur’an’ın Anlamıyla İlgili İlimlerin Bilinmesi |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kur’an İlimlerinin doğuşu ve gelişmesi, Kur’an’ın Yazısı, Tekraru’l-Kur’an, Sûre başlarının incelenmesi |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
KUR'AN İLİMLERİ VE LİTERATÜRÜ |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
2 |
ESBABU'N-NUZUL |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
3 |
MEKKİ VE MEDENİ |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
4 |
NASİH VE MENSUH |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
5 |
NASİH VE MENSUH |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
6 |
SURE BAŞLANGIÇLARI |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
7 |
İLK VE SON İNEN AYETLER VE SURETLER |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
MUHKEM VE MÜTEŞABİH |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
10 |
'İCAZU'L-KUR'AN |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
11 |
GARİBU'L-KURAN |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
12 |
EL-VUCUH VE'N-NEZAİR |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
13 |
'İRABU'L-QUR'AN |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
14 |
KUR'AN'DA HİTAP ŞEKİLLERİ |
Anlatma Yöntemi-Soru Cevap |
15 |
KUR'AN'DA HAKİKAT VE MECAZ |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
1. Nureddin Itr, Ulumü'l-Kur'ani'l-Kerim |
2 |
2. Bedrüddin ez-Zerkeşi, el-Burhan fi Ulumi'l-Kur'an |
3 |
3. Celaleddin es-Süyuti, el-İtkan fi Ulumi'l-Kur'an |
4 |
4. Menna'ül-Kattan, Mebahis fi Ulumi'l-Kur'an |
5 |
5. İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü |
6 |
6. Subhi Salih, Mebahis fi Ulumi'l-Kur'an |
7 |
7. Muhsin Demirci, Tefsir Usulü |
8 |
8. Zerkani, Menahilü'l-İrfan fi Ulumi'l-Kur'an |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
İsmail Cerrahoğlu, Tefsir Usulü, DİBY, Ankara, 1983. Halis Albayrak, Tefsir Usulü, Şule Yayınları, İstanbul, 1998. Muhsin Demirci, Tefsir Usulü, İst. 2008. Es-Suyuti el-İtkan fı Ulumil Kuran, Dımeşk, 1993. Ez-Zerkesi, el-Burhan fi Ulumil Kur’an, Daru’l-Fikr, Beyrut, 1988. |