|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CENGİZ GÜNEŞ (cengizgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste Arapça gramerinin oluşmasında dil ekollerinin hangi alanda katkı sunduğunu öğretmek amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Basra dil ekolünün oluşumunu açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
|
DÖÇ-2 | Kufe dil ekolünün oluşumunu açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
|
DÖÇ-3 | Bağdat dil ekolünün oluşum sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
|
DÖÇ-4 | Mısır dil ekolünün oluşum safhasını açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
|
DÖÇ-5 | Endülüs dil ekolünün oluşum sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dil ekollerinin oluşumu, ekollerin yoğunlaştığı alanlar, aralarındaki ihtilaflar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Basra dil ekolünün özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kufe dil ekolünün özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bağdat dil ekolünün özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Mısır dil ekolünün özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Endülüs dil ekolünün özellikleri | Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Basra - Kufe ekolleri arası benzerlikler | Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Basra - Mısır ekolleri arası benzerlikler | Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Basra - Endülüs ekolleri arası benzerlikler | Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Basra - Kufe ekolleri arası ayrılıklar | Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Basra - Mısır ekolleri arası ayrılıklar | Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Basra - Endülüs ekolleri arası ayrılıklar | Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ortak yönü en fazla olan ekoller | Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ayrılıkları en fazla olan ekoller | Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Arap gramerine en fazla katkı sağlayan ekoller | Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Mahfuz Geylani:Basra ve Kufe Dil Ekolleri Arasındaki Nahiv Tartışmaları, Akademisyen Kitabevi, İstanbul:2022 | |
2 | Türkiye Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi Arap Maddesi, III, Ankara: 1992. | |
3 | Zafer Kızıklı, Bağdat Gramer Ekolüne Genel Bir Bakış, Marife, Kış 2013, 133-149 | |
4 | Hüseyin Ersönmez, Arap Gramerinin Gelişim Sürecinde Mısır Dil Ekolü, Mîzânü’l-Hak İslami İlimler Dergisi, S. 3, 2016, 95-124. | |
5 | Cumhur Ersin Adıgüzel, Endülüs’te Dil Çalışmaları, Istanbul Journal of Arabic Studies, S. 2, 2019-1, s. 3-22 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 154 |