|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CENGİZ GÜNEŞ (cengizgunes@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Arapça cümleleri doğru kurmak ve anlamak için edatları anlamlarını öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arapçada kullanılan edatların anlamlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Zamana yönelik edatları bilir, sayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Mekana yönelik edatları bilir, sayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Dolaylı anlatıma yardımcı olan edatları sayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İstisna edatlarını bilir, anlamlarını söyleyebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Uzaklık ve yakınlık edatlarını bilir ve sayabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | İç dış edatları tanıyabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arapçada en çok kullanılan edatların anlamları ve cümlede kullanılma şekilleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Arapçada kullanılan edatlar ve anlamları | Anlatma, soru-cevap |
2 | Zaman yönelik edatlar | Anlatma, soru-cevap |
3 | Mekana yönelik edatlar | Anlatma, soru-cevap |
4 | Dolaylı anlatıma yardımcı olan edatlar | Anlatma, soru-cevap |
5 | İstisna edatları | Anlatma, soru-cevap |
6 | Uzaklık yakınlık edatları | Anlatma, soru-cevap |
7 | İç dış edatları | Anlatma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sebep ifade eden edatlar | Anlatma, soru-cevap |
10 | Miktar ifade eden edatlar | Anlatma, soru-cevap |
11 | Yön ifade eden edatlar | Anlatma, soru-cevap |
12 | Öncelik sonralık ifade eden edatlar | Anlatma, soru-cevap |
13 | Benzerlik ifade eden edatlar | Anlatma, soru-cevap |
14 | Uyum ifade eden edatlar | Anlatma, soru-cevap |
15 | Edatların önüne geldiği kelimelerdeki değişiklikler | Anlatma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hasan Akdağ, Arap Dilinde Edatlar, Tekin Kitabevi, Konya: 1996 | |
2 | Mehmet Çelen: Arapçada Edatlar (Lügat ve Filolojik İnceleme), Kalem Yay. İstanbul: 2006 | |
3 | Abdullah Hacibekiroğlu: Arap Dilinde Edatların Metinde Kurduğu Anlamsal İlişkiler, Basılmamış Doktora Tezi, Yıdırım Beyazıt Ünv. Ankara 2015. | |
4 | M. Sadi Çögenli-Selami Bakırcı- Kullanım Örnekleriyle Arapça Edatlar Sözlüğü, Cantaş Yayıncılık, İstanbul, 2013. | |
5 | Nurettin Ceviz-Nura Yamaç, Anlamsal Fonksiyonlarına Göre Arapçada Edatlar ve Bağlaçlar, Akdem Yayınları, İstanbul, 2022. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kişisel notlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |