Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB522 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TİB522 Adı: HADİS METİNLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA IŞIK (mustafaisik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çoğu haber-i vahid olan hadislerin haber değerini kavratmak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturabilir PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 çoğunluğu tek kişinin haberi olan hadisler hakkında, haber veren kişinin güvenilir olması şartıyla, güven oluşturmayı sağlayabilir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Aşırılık ve ihtilaflardan kaçınmayı öğrenebilir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
haber-i vahid denilen tek kişilerin haberinin değerini içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Haber-i Vahidin delil oluşu Anlatma Soru Cevap
2 Tek kişinin haberci gönderilmesi Anlatma Soru Cevap
3 Tek kişinin elçi olarak gönderilmesi Anlatma Soru Cevap
4 Buharini ayetleri delil olarak kullanamsı Soru Cevap makale eleştirisi
5 Hz. Peygamberin özlü sözler söyleme özelliği Anlatma Soru Cevap
6 Hz. Peygamberin davranışlarına uyma Anlatma Soru Cevap
7 Aşırılık ve ihtilaflardan kaçınma tartışma Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Hakimlerin hüküm verirken ictihada baş vurması soru- cevap tartışma
10 Bidatçıyı barındıran ve ona destek olanların vebali Anlatma tartışma
11 Kitap ve sünnete dayanmayan reyin uygun olmadığı Anlatma, Tartışma
12 İyi ve kötü çığır açma konusu Sorı- cevap Tartışma
13 vasat/orta bir ümmet olmak Anlatma soru-cevap
14 İçtihada teşvik primi Anlatma soru-cevap
15 Şura/Danışama prensibi Anlatma soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 hadis tetkikleri- M. Said Hatiboğlu
2 buhari- sahih- Kitabu Ahbarı'l-Ahad; Kitabu'l-İtisam bil-kitabi ves-sünne
3 Ehl-i Sünnet Açısından Bilgi ve Degeri, İsmail YÜCEDAG, Tarih Kültür ve Sanat Arastırmaları Dergisi, 2014.
4 HABER-i VÂHİD= الخبر الواحد , Mustafa Ertürk, DİA, yıl: 1996, cilt: 14, sayfa: 349-352.
5 İmam Buhârî’nin Sünneti Müdafaası, -el-Câmiu’s-Sahîh’in Kitâbu‘l-i‘Tisâm bi’l-Kitâb ve’s-Sünne Bölümü Çerçevesinde, İbrahim Kutluay, Marife, 2011.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
projektor Buhari- Kitabu Ahbar'li-Ahad ve Kitabu'l- Itisam

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1(60 dk) 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 14 42
Final Sınavı 1 16 16
0
0
Toplam İş Yükü 187