|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ABDULLAH NAMLI (abdnamli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZÜLFİKAR DURMUŞ, İBRAHİM YILMAZ, MERTER RAHMİ TELKENAROĞLU, MUSTAFA IŞIK, ADEM ÇATAK, ABDULLAH NAMLI, EMİNE DEMİL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tez çalışmasını sürdüren öğrencilerin konularındaki yeni gelişmelerin ve yayınların incelenmesi ve tartışılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilirler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çalışma konusuyla ilgili karşılaştığı problemleri çözmek için deney tasarlama, elde edilen sonuçları değerlendirme ve yorumlama yetisini kazanabilirler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çalışma konusuyla ilgili güncel bilgileri takip etme ve tez yazabilme becerisi geliştirebilirler. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Danışmanın yönetimindeki tez seviyesinde olan tüm yüksek lisans öğrencilerinin çalışma konularının ve bu konulardaki yeni gelişmelerin değerlendirilmesi, mevcut bilimsel yayınların takip edilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
2 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
3 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
4 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
5 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
6 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
7 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
10 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
11 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
12 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
13 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
14 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
15 | Yüksek lisans tez çalışması | Kaynak Tarama, Proje Sunumu, Rapor Hazırlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kavakçı, Yusuf Ziya. İslam Araştırmalarında Usul, Ankara: Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, 1976. | |
2 | Karasar, Niyazi. Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., 1995. | |
3 | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd., 1995. | |
4 | Kaptan, Saim. Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. Ankara: Rehber Yayınları, 1995. | |
5 | Day, Robert A. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır. trc. Gülay Aşkar Altay. Ankara: Tübitak Yayınları, 1997. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tezin konusu ile ilgili İslami kaynak kitaplar. Tefsir, Hadis, Fıkıh, Kelam ve Tasavvuf Kaynakları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | 16 | 720 | 100 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 30 | 14 | 255 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 20 | 14 | 255 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 10 | 2 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |