Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TİB554 - TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: TİB554 Adı: ARAPÇA ÖĞRENİM YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı CENGİZ GÜNEŞ (cengizgunes@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Arapça eğitimindeki başarısızlıkların farkına varmak

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Arapça eğitimindeki başarısızlığın temel nedenlerini maddeler halinde sayabilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Arapça eğitiminde Türkçeyi iyi bilmenin önemini kavrayabilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Dil öğretirken İngilizce gibi üçüncü bir dille bağdaştırmanın önemini kavrayabilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Muhatabın yaşının dil eğitimindeki önemini kavrayabilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Medreselerin Arapça eğitimindeki başarısızlıklarının nedenlerini bilebilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 İmam Hatip okullarının Arapça eğitimindeki başarısızlık nedenlerini bilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 İlahiyat fakültelerinin başarısızlık nedenlerini bilir PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Pratik yapmanın dil eğitimindeki önemini vurgulayabilr PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Medreselerde Arapça eğitimi, İmam Hatiplerde Arapça Eğitimi, İlahiyat Fakültelerinde Arapça Eğitimi, İslam Enstitülerinde Arapça Eğitimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Arapça eğitimindeki başarısızlığın nedenleri Anlatma, soru-cevap
2 Arapça eğitimindeki başarısızlığın nedenleri Anlatma, soru-cevap
3 Arapça eğitiminde Türkçeyi iyi bilmenin önemi Anlatma, soru-cevap
4 Dil eğitiminde üçüncü bir dille bağdaştırmanın önemi Anlatma, soru-cevap
5 Muhatabın yaşının dil eğitimindeki önemi Anlatma, soru-cevap
6 Medreselerin dil eğitiminde başarısız olma nedenleri Anlatma, soru-cevap
7 İmam Hatiplerin dil eğitiminde başarısız olma nedenleri Anlatma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 İlahiyat fakültelerinin dil eğitiminde başarısız olma nedenleri Anlatma, soru-cevap
10 İslam Enstitülerinin başarısız olma nedenleri Anlatma, soru-cevap
11 Pratik yapmanın dil eğitimine katkıları Anlatma, soru-cevap
12 Tercüme yapmanın dil eğitimine katkıları Anlatma, soru-cevap
13 Öğrenilen dili konuşanlarla diyalog yapmanın dil eğitimine katkıları Anlatma, soru-cevap
14 Tercüme edilmiş eserleri orjinalleriyle kıyaslayarak okumanın dil eğitimine katkıları Anlatma, soru-cevap
15 Öğrenilen dilde yazılar yazmanın dil eğitimine katkıları Anlatma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Candemir Doğan, Sistematik Yabancı Dil Öğretim Yaklaşımı ve Yöntemleri, Ensar Yay. İstanbul: 2012
2 İsmail Durmuş, Çeviri Sanatının Esasları, Akdem Yayınları, İstanbul: 2021
3 Emrullah İşler - Musa Yıldız, Arapça Çeviri Kılavuzu, Elif Yayınları, İstanbul: 2008
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kişisel notlar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 2 14 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 182