Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SEMRA ve VEFA KÜÇÜK SAGLIK Y.O. / HEM228 - HEMŞİRELİK

Kodu: HEM228 Adı: FİZİK MUAYENE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü HEMŞİRELİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NİLAY ÇAKICI (nilay@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
NİLAY ÇAKICI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, hasta ve sağlıklı bireyin fiziksel değerlendirmesini gerçekleştirebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sistemlere ait fizik muayene ile elde ettiği patolojik bulguları, hemşirelik sürecini ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak çözebilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Fizik muayenenin temel ilkelerini tanımlayabilir. PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Sağlıklı/hasta erişkin bireyin fiziksel değerlendirmesini yaparken objektif ve subjektif verileri kanıta dayalı yorumlayabilir. PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme.
PÇ-12 PÇ. 12. Birey/aile/toplumun sağlığını korumak, geliştirmek ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, gerekli hemşirelik hizmetlerini koordine edebilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Sistemlere özgü muayene yöntemlerini tanımlayabilir. PÇ-9 PÇ. 9. Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım girişimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık verebilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-5 Muayene yöntemleri ile elde ettiği bulguları eleştirel olarak değerlendirebilir. PÇ-3 PÇ. 3. Mesleki etik ve hukuksal değerleri bilme ve hizmeti bu değerler doğrultusunda verebilme.
PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme.
PÇ-6 PÇ. 6. Etkili iletişim becerilerini kullanabilme.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Hasta ve sağlıklı bireyin baştan aşağı değerlendirmesinde, tüm sistemlerinin fiziksel muayene yöntemleri ile muayenesinin ders ortamında kazandırılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 FİZİK MUAYENE VE YÖNTEMLERİNE GİRİŞ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
2 DERİ VE EKLERİNİN MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
3 GÖZ VE GÖRME FİZİK MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
4 KULAK VE İŞİTME FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
5 BURUN,SİNÜSLER, AĞIZ VE FARENKS FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
6 BAŞ BOYUN FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
7 TORAKS FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
8 Ara Sınav
9 MEME VE AKSİLLA FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
10 KARDİOVASKÜLER SİSTEM FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
11 ABDOMEN FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
12 NÖROLOJİK MUAYENE Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
13 KAS İSKELET SİSTEMİNİN FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
14 GENİTAL ORGAN FİZİKSEL MUAYENESİ Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
15 FİZİK MUAYENE FORMU OLUŞTURMA Düz anlatım, soru-cevap tartışmalı ders,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Sağlık Tanılaması ve Fiziksel Muayene; Prof. Dr. Nuray Enç, Yard. Doç. Dr. Hilal Uysal, Yard. Doç. Dr. Zeliha Tülek, Dr. Havva Öz Alkan; 2015;Nobel Tip Kitabev
2 Klinisyen/Öğrenci Hemşire ve Ebeler İçin Fizik Muayene; Funda Kuyurtar; 2013; Nobel Tip Kitabevi
3 Çocukta Fiziksel Sağlığı Değerlendirme; Prof.Dr.Gülay Görak, Prof.Dr. Nursan Çınar, 2018; Nobel Tip Kitabevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
yetişkin hasta maketi, bebek maketi, projeksiyon,

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 7 21
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 11 11
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90