Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğrenci temel kompozisyon bilgilerini kavrayabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenci kompozisyonun ilke ve yöntemlerini bilir ve kullanır. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kompozisyon ve yazma tekniklerini kendi sözlü ve yazılı metinlerinde başarılı bir şekilde uygular. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Türkçenin kendine özgü dil ve anlatım özelliklerini kavrayabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Sözlü anlatım ve kompozisyonla ilgili temel bilgiler ve bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Dilin tanımı ve özellikleri, dil yetisi ve yazma becerisi |
Anlatma Yöntemi
|
2 |
Noktalama işaretleri |
Anlatma Yöntemi
|
3 |
Noktalama işaretleri |
Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme
|
4 |
Noktalama işaretleri ile ilgili örnek uygulama |
Anlatma Yöntemi, Uygulama ve İnceleme |
5 |
Yazım kuralları |
Anlatma Yöntemi
|
6 |
Yazım kuralları |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
7 |
Yazım kuralları ile ilgili örnek uygulama |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Anlatım bozuklukları |
Anlatma Yöntemi
|
10 |
Anlatım bozuklukları |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
11 |
Anlatım bozuklukları ile ilgili örnek uygulama |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
12 |
Yazılı anlatım / Metin türleri: Form yazılar |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
13 |
Yazılı anlatım / Metin türleri: Öğretici yazılar |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
14 |
Yazılı anlatım / Metin türleri: Kişisel yazılar |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
15 |
Yazılı anlatım / Metin türleri: Edebî yazılar |
Anlatma Yöntemi,
Uygulama ve İnceleme
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
AKTAŞ, Şerif; GÜNDÜZ, Osman, Yazılı ve Sözlü Anlatım-Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yayınları, Ankara, 2007 |
2 |
DEMİR, Nurettin; YILMAZ, Emine, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009. |
3 |
ZÜLFİKAR, Hamza, Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri 1, Zerpa Yayını, Ankara, 2008. |
4 |
GÜLSEVİN, Gürer; BOZ, E. (2006), Türkçenin Çağdaş Sorunları, Ankara: Gazi Kitabevi. |
5 |
AKSOY, Ö. Kasım (2008), Dil Yanlışları, İstanbul: İnkılap Kitabevi. |
6 |
YAKICI, Ali vd. (2019), Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Ankara: Yargı Yayınevi. |
7 |
KARATAŞ, Mustafa (2019), Her Yönüyle Türk Dili, Kayseri: Kimlik Yay. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı |