| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Azerbaycan Türkçesine ait günlük konuşma yöntemlerini kullanabilir. |
PÇ-14 Alanıyla ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yaşam boyunca; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Azerbaycan Türkçesini kullanarak kendini tanıtabilir. |
PÇ-15 İlgi alanında veya toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak profesyonel düzeyde iletişim kurabilir ve böylece sahip olduğu bilimsel bilgiyi açık ve yetkin biçimde aktarabilir.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Azerbaycan Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimleri kullanabilir. |
PÇ-12 Türk boylarının sahip olduğu kültürel değerler ve halk edebiyatı ürünleri ile ilgili konularda gerekli bilgi, birikim ve duyarlılığa sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Azerbaycan Türkçesine ait günlük konuşma yöntemleri, Azerbaycan Türkçesinde sık kullanılan ifade ve deyimler, Azerbaycan Türkçesinin kullanılarak anıların ifade edilmesi, olayların özetlenmesi |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Tanışma |
Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Adres sorma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi,
|
| 3 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
| 4 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Soru-cevap yöntemi
|
| 5 |
Kendini tanıtma |
Anlatma Yöntemi,
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap
|
| 6 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru |
| 7 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 10 |
Hatıra ve kısa hikâyelerin özetlenmesi |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 11 |
Olay özetleme |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 12 |
Olay özetleme |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 13 |
Olay özetleme |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 14 |
Olay özetleme |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 15 |
Olay özetleme |
Örnek uygulama çalışmaları, Soru-cevap |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
ALTAYLI, S., (1994), Azerbaycan Türkçesi Sözlüğü, Istanbul, |
| 2 |
BURAN, Ahmet; ALKAYA Ercan (2007), Çağdaş Türk Lehçeleri, Akçağ Yay, Ankara. |
| 3 |
ERCİLASUN, Ahmet B. (2007), Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Grameri, Akçağ Yayınları, Ankara. |
| 4 |
ERGİN, Muharrem (1971), Azeri Türkçesi. İstanbul. |
| 5 |
DEMİRCİZDE, E. vd.(2007), Muasır Azerbaycan Dili (4 ciltte) Şerq-Qerb, Bakû. |
| 6 |
ERCİLASUN, Ahmet B, vd. (1991), Karşılaştırmalı Türk Lehçeleri Sözlüğü, KB Yayınları, Ankara. |
| 7 |
Türk Dünyası El Kitabı, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları |
| 8 |
ÖZTOPÇU, Kurtuluş, Elemantary Azerbaijanı, Türk Dilleri Araştırmaları Dizisi (33), Santa Monica, California, İstanbul 2003. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Kitap, Bilgisayar, Yansıtma Cihazı |